Američki Philip Morris International najavio je juče na Danu investitora usporeniji nastup nesagorevajućih duvanskih proizvoda na američkom tržištu.
Uprava kompanije je najavila nastup na američkom tržištu od naredne godine, ali u četiri grada u dve neimenovane američke države. Nacionalni nastup odložen je za vreme kada kompanija dobije dozvolu da prodaje poslednju verziju proizvoda, IQOS ILUMA. Očekuje se da bi ova dozvola mogla da stigne za 2025. godinu.
Analitičari su očekivali ulazak kompanije na američko tržište u maju 2024. godine, a prema saznanjima Reuters-a kompanija je angažovala lobiste u nizu ključnih američkih država.
Kompanija je ranije najavila da očekuje da do 2025. godine polovinu prihoda generišu nesagorevajući duvanski proizvodi, dok bi njihov udeo do 2030. godine trebalo da dostigne dve trećine ukupnih prihoda.
Uprava kompanije je takođe naznačila da ulazak kompanije u nenikotinske proizvode više nije prioritet, nakon što je ranije izrazila ambiciju da ovi proizvodi mogli da donesu milijardu dolara neto prihoda do 2025. godine.
Umesto toga kompanija će resurse fokusirati na IQOS i nikotinske vrećice brenda ZYN koji bi već u 2024. godini na američkom tržištu mogli doneti prihod od dve milijarde dolara.
Kompanija na srednje staze, u periodu 2024-2026, očekuje rast neto prihoda na organskoj bazi od 6-8 odsto i rast prilagođene dobiti po akciji, mimo kursnih razlika (EPS), od 9-11 procenata.
U tekućoj godini rast EPS-a se očekuje u rasponu 8,0-9,5 odsto.
Akcije Philip Morris-a na jučerašnjem trgovačku porasle su tri odsto na 93,1 dolar.
Izvor: Reuters, Momentum