Nemački proizvođač luksuznih sportskih vozila, Porsche, saopštio je da je u prvih šest meseci zabeležio pad isporuka za sedam procenata, nakon što je tražnja na kineskom tržištu dodatno oslabila.
Ova kompanija koja posluje u okviru Volkswagen grupe prodala je u periodu januar-jun 155.945 vozila, a rast na evropskom tržištu nije mogao da nadomesti pad u Kini i Severnoj Americi od 33 odnosno šest procenata, respektivno.
Učinak Porsche-a se pogoršao proteklih meseci, a kompanija je objavila najslabiji rezultat u prvom kvartalu otkako se pojavila na tržištu u septembru 2022. Iako iz kompanije očekuju da je ovo verovatno najniža tačku u opadajućem ciklusu, kupci luksuzne robe postali su izbirljiviji u potrošnji, pri čemu potražnja u Kini slabi zbog produžene krize na tržištu nekretnina i slabije ekonomije.
U aprilu je Porše upozorio da će uvođenje novih modela, uključujući električni Macan i renovirani sportski automobil 911, uticati na proizvodnju i profitabilnost. Prodaja Macan-a je opala za 18 odsto, dok su isporuke terenskog vozila Panamera pale za četvrtinu. Prodaja električnog Taycan-a pala je za 51 odsto.
Porsche očekuje profitnu marginu ove godine u rasponu 15-17 procenata, a prihod na nivou 42 milijarde evra. Nadalje, uprava kompanije očekuje poboljšanje profitabilnosti u narednoj godini kao posledica osveženog proizvodnog asortimana ove godine.
Akcije Porsche-a beleže blagi rast na današnjem trgovanju na 72,4 evra, što je niže od cene inicijalne ponude akcija od pre skoro dve godine od 82,5 evra.
Izvor: Bloomberg, Porsche, Momentum