Američka kafeterija Starbucks objavila je profit i prodaju u prvom fiskalnom kvartalu ispod očekivanja tržišta, nakon što su pandemijski problemi u Kini negativno uticali na rezultate.
Prihod u periodu oktobar-decembar porastao je 8,2 odsto na 8,7 milijardi dolara, neznatno ispod konsenzusa od 8,78 milijardi dolara. Prilagođena dobit po akciji (EPS) iznosila je 0,75 dolara, ispod očekivanja od 0,77 dolara.
Operativna margina je pala 20 baznih poena na 14,4 odsto, ali je bila iznad očekivanja od 13,9 odsto. Kompanija je saopštila da su veći izdaci na plate i bonuse, te inflacija uticali na više troškove, što je delimično neutralisano višim cenama na severnoameričkom tržištu.
Veći troškovi i dalje utiču na smanjenu profitabilnost Starbucks-a
Uporediva prodaja je povećana pet odsto, zahvaljujući rastu prosečnog računa za sedam odsto što je delimično neutralisalo pad broja transakcija za dva odsto. Ovaj rezultat bio je ispod prognoziranog rasta od 6,8 odsto, što je uprava pripisala „materijalnom uticaju“ Kine.
Druga po veličini svetska privreda u kojoj Starbucks ima veliko poslovanje donela je brojne izazove kompaniji u proteklim godinama nakon što su pandemijske restrikcije i rast broja zaraženih uticali na mobilnost potrošača.
Uprava je u razgovoru sa analitičarima naglasila da je nakon ukidanja pandemijskih mera u decembru došlo do velikog rasta zaražavanja što je posledično vodilo dramatičnom padu potrošačke aktivnosti. Trenutno kompanija u Kini posluje bez ikakvih restrikcija, a i dalje planira da do kraja 2025. godine otvori devet hiljada prodajnih mesta u odnosu na trenutnih neznatno preko šest hiljada.
Uporediva prodaja na kineskom tržištu pala je 29 odsto, više od očekivanog pada od 13 procenata. Kina je uticala na pad međunarodne prodaje za 13 odsto, što je bilo lošije od prognoza analitičara koji su očekivali pad od 3,9 odsto.
Američko tržište donelo je rezultate iznad očekivanja sa uporedivom prodajom većom za 10 procenata, dok je program lojalnosti u SAD na kraju decembra dostigao 30,4 miliona članova.
Kompanija je najavila kvartalnu dividendu identično prethodnoj u visini od 0,53 dolara po akciji što daje dividendni prinos od dva odsto.
Akcije kompanije nakon objave rezultata pale su 4,4 odsto na 104,3 dolara, ali su od početka godine u plusu od oko pet procenata.
Izvor: Bloomberg, Momentum