Američka kafeterija Starbucks objavila je kvartalne rezultate poslovanja iznad očekivanja, potpomognuta snažnim oporavkom kineskog biznisa, ali je uprkos tome došlo do velikog pada akcija nakon što uprava nije podigla očekivanja na nivou godine.
Prihod u fiskalnom drugom kvartalu skočio je 14,5 odsto na 8,7 milijardi dolara, i bio je iznad očekivanja od 8,43 milijarde dolara.
Uporediva prodaja porasla je 11 odsto, zahvaljujući rastu transakcija od šest odsto i prosečnog računa od četiri odsto, i bila je značajno iznad očekivanja od 7,4 odsto.
Severnoameričko tržište donelo je rast prodaje od 12 procenata, dok je na međunarodnom tržištu prodaja porasla sedam odsto, iznad konsenzusa od 2,9 odsto, zahvaljujući oporavku kineskog tržišta.
Starbucks zabeležio rast prodaje u Kini po prvi put u poslednjih sedam kvartala
Nakon što su u Kini ukinute pandemijske mere došlo je do značajnog rasta potrošnje na ovom drugom po veličini tržištu za kompaniju. Analitičari su uprkos ovim trendovima očekivali nastavak pada prihoda sa ovog tržišta nakon što je u prethodnom kvartalu registrovan pad od 29 odsto.
Umesto toga Starbucks je u Kini registrovao rast uporedive prodaje od tri odsto, što predstavlja prvi rast prodaje u poslednjih sedam kvartala. Međutim, optimizam ulagača po ovom pitanju splasnuo je kada je uprava iznela prognozu znatno umerenijih stopa rasta na ovom tržištu za drugu polovinu fiskalne godine.
Ovo je i glavni razlog što je uprava zadržala prethodno data očekivanja za fiskalnu godinu – rast prihoda od 10-12 odsto i prilagođenog EPS-a od 15-20 odsto.
Akcije Starbucks-a pale su nakon objave 9,2 odsto na 104 dolara i neutralisale značajan deo dobitaka od početka godine.
Izvor: Bloomberg, Starbucks, Momentum