Proizvođač iPhone-a, Apple, objavio je kvartalne rezultate poslovanja iznad očekivanja, što je u negativnom sentimentu na tržištu bilo dovoljno tek da se zadrži cena akcija oko postojećih nivoa.

Prihod kompanije u fiskalnom trećem kvartalu koji je završen u junu porastao je 4,9 odsto na 85,8 milijardi dolara i bio je iznad konsenzusa od 84,5 milijardi dolara.

Dobit po akciji (EPS) od 1,40 dolara bila je veća za 10 odsto i takođe je došla iznad očekivanja od 1,35 dolara. Bruto margina od 46,3 odsto bila je niža u odnosu na 46,6 odsto u prethodnom tromesečju, ali iznad konsenzusa od 46,1 odsto.

Apple prekinuo seriju izuzetno slabih stopa rasta prihoda 

Izvor: CNBC

Prodaja iPhone-a ostala je dominantan segment poslovanja s obzirom da je u kvartalu činila oko 46 odsto ukupne realizacije. Prihod u kvartalu opao je za 0,9 odsto na 39,3 milijarde dolara, ali je bio iznad konsenzusa od 38,8 milijardi dolara. Očekuje se da bi zamah prodaji telefona mogle doneti nove funkcije zasnovane na veštačkoj inteligenciji (AI), ali uprava kompanije trenutno nije bila voljna da proceni koji bi efekat mogao da se očekuje. Kapitalna ulaganja kompanije u kvartalu su bila relativno mala, naročito kada se uporedi sa ostalim velikim rivalima, tek oko 2,2 milijarde dolara.

Najjači rast tokom kvartala zabeležila je prodaja iPad-a koja je skočila 23,7 odsto na 7,2 milijarde dolara, iznad konsenzusa od 6,6 milijardi dolara. Kompanija je po prvi put od 2022. godine lansirala nove iPad-ove što je privuklo kupce od kojih je svaki drugi bio novi korisnik ovog uređaja.

Mac divizija je donela za 2,5 odsto veći prihod od 7,0 milijardi dolara, što je bilo na liniji očekivanja, dok su ostali proizvodi, koji obuhvataju slušalice, satove i zvučnike, zabeležili pad od 2,3 odsto na 8,1 milijardu dolara (konsenzus 7,8 milijardi dolara).

Prihodi od usluga skočili su 14,1 odsto na 24,2 milijarde dolara, što je bilo u skladu sa očekivanjima. Kompanija trenutno ima bazu od preko milijardu korisnika Apple prodavnice.

Investitori su s posebnom pažnjom ispratili podatak o prodaji u Kini koja je oslabila šest odsto na 14,7 milijardi dolara, s obzirom da se kompanija nalazi pod pritiskom lokalnih rivala kao što je Huawei. Uprava kompanije je zadovoljna ovim rezultatom s obzirom da je ostvaren napredak u odnosu na prvih šest meseci fiskalne godine i da u urbanim delovima tržišta iPhone-ovi modeli drže prva tri mesta po prodaji. Sva ostala tržišta zabeležila su rast – od 5,7 odsto u Japanu do 13,5 procenata u ostatku azijsko-pacifičkog regiona.

Uprava kompanije u tekućem kvartalu očekuje sličnu stopu rasta, pre svega zahvaljujući očekivanom rastu usluga sličnim stopama kao prethodnih kvartala. Operativni troškovi se očekuju u rasponu 14,2-14,4 milijarde dolara, a bruto margina između 45,5 i 46,5 odsto.

Akcije Apple-a zabeležile su blagi oporavak u post-trgovanju na 220 dolara, dok od početka godine beleže plus od oko 14 procenata.

Izvor: CNBC, Apple, Momentum