Nemački proizvođač automobila, Volkswagen, saopštio je da su uska grla u snabdevanju nova norma poslovanja nakon što su rezultati u trećem kvartalu ostali ispod predpandemijskog nivoa, delimično i pod uticajem otpisa u startapu za autonomna vozila.
Uprava sada očekuje da će u tekućoj godini isporuka vozila biti na prošlogodišnjem nivou, u odnosu na raniju prognozu rasta od 5-10 odsto, ali je zadržala očekivanja operativne margine u rasponu 7-8,5 odsto.
Nedostatak čipova i drugih kritičnih delova doveo je do situacije da kompanija ima 150 hiljada nezavršenih vozila i pokušava da stvori zalihe delova kako bi se zaštitila od novih zastoja tokom zime. Uprava je takođe navela da ima velike narudžbine kupaca, te da su pojedini modeli prodati 18 meseci unapred.
Operativni profit u periodu jul-septembar dostigao je 4,3 milijarde evra, nakon što je kompanija pretrpela otpise od 1,6 milijardi evra, kao jednokratni efekat zaustavljanja poslovanja u Rusiji i listiga zavisnog preduzeća Porsche AG.
Operativna margina od šest odsto potpomognuta je pre svega marginom od 19,4 odsto u segmentu sportskih i luksuznih brendova, koji se lakše nose sa rastućim troškovima podizanjem cena nego što to mogu da rade brendovi namenjeni masovnoj publici.
Negativan uticaj na rezultat, koji se još uvek nije vratio na predpandemijski nivo, imao je otpis od 1,9 milijarde evra na ime investicije u Argo AI, startap za autonomna vozila koji je oformljen u partnerstvu sa američkim Fordom 2019. godine.
VW je imao inicijalno ulaganja od oko 2,6 milijardi dolara, uključujući milijardu dolara u gotovini i 1,6 milijardi dolara vrednu evropsku jedinici za autonomna vozila koja je uneta u Argo. Takođe, VW je kupio od Forda akcije za oko pola milijarde dolara.
Prioritetna akcije VW-a koje se nalaze u korpi DAX-a pale su na trgovanju skoro dva odsto na 128,2 evra, dok od početka godine registruju minus od 27,7 odsto.
Izvor: Reuters, Momentum