Prodaja Tesle na evropskom i britanskom tržištu naglo je pala u januaru, pošto se ovaj američki proizvođač e-vozila susreo sa povećanom konkurencijom kineskih rivala i većim prodorom evropskih proizvođača.
Registracija Teslinih e-vozila u EU i Velikoj Britaniji pala je za 45,2 odsto na godišnjem nivou na 9.945 jedinica. Tržišni udeo kompanije je takođe pao na jedan odsto sa 1,8 odsto godinu dana ranije, pokazali su u utorak podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila.
Ukupno tržište vozila palo je u januaru 2,1 odsto, uz pad na glavnim tržištima, Francuskoj, Italiji i Nemačkoj.
No, prodaja e-vozila je nastavila da jača, pri čemu je udeo ovih vozila porastao na 15 odsto sa 10,9 procenata pre godinu dana. Ukupna prodaja novih e-vozila porasla je za 34 odsto na 124.341 jedinicu, dok su registracije benzinskih automobila pale za 18,9 odsto na 290.301 jedinicu.
Prodaja Volkswagen-a porasla je 14,9 odsto u januaru, nakon što je ovaj proizvođač automobila poboljšao ponudu e-vozila. Toyota je prodala više Luxury Lexus modela, dok je Renault takođe ostvario veću prodaju.
Kineski proizvođač e-vozila SAIC Motor zabeležio je skok prodaje od skoro 37 odsto, što je znatno ispred Tesle. Kompanija je takođe imala mnogo veći tržišni udeo od 2,3 odsto.
Teslin oštar pad prodaje odslikava sve veću konkurenciju među proizvođačima e-vozila, posebno iz hibridnog sektora, i rat cena sa kineskim konkurentima. Kompanija je lani zabeležila prvi godišnji pad u isporukama, a prodaja je takođe potencijalno pala usled uticaja pogoršanja imidža kompanije povezanog sa njenim osnivačom Maskom.
Akcije Tesle na današnjem trgovanju pale su skoro sedam procenata na 307,9 dolara, dok su u od početka godine u minusu oko 24 odsto.
Izvor: Investing, Momentum