Švedska modna industrija H&M zabeležila je oštar pad vrednosti akcija nakon što je objavila kvartalne prihode ispod očekivanja i upozorila na pad prodaje u junu.
Operativni profit u drugom kvartalu porastao je za 7,1 milijardu švedskih kruna (672,5 miliona dolara), što je povećanje od 49,8 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Međutim, ovaj rezultat bio je ispod očekivanja tržišta od 7,37 milijardi kruna.
H&M, koji se bori da privuče kupce koji su postali prilično oprezni u vreme uporne inflacije i povišenih kamatnih stopa, naznačio je da će prodaja u junu pasti za šest odsto na godišnjem nivou u lokalnim valutama zbog „nestabilnog vremena“ u mnogim najvećim tržištima i jakih rezultata u istom periodu prošle godine.
H&M je takođe saopštio da se trošak na ime rasprodaja „blago“ povećava u trećem kvartalu.
Iz uprave su saopštili da, iako je cilj kompanije za ovogodišnju operativnu marginu od 10 procenata i dalje na snazi, „uslovi za postizanje ovog nivoa profitabilnosti postali su izazovniji“ zbog „spoljnih faktora“ koji su uticali troškove nabavke robe i prihode.
Akcije kompanije sredinom trgovačkog dana beleže pad od 13 procenata na oko 170 kruna, dok su od početka godine u minusu oko četiri odsto.
Izvor: Investing, Momentum