Nakon nekoliko kvartala slabije prodaje i strateških lutanja koja su dovela do velikog pada tržišne vrednosti akcija, NIKE je sinoć najavio promenu na čelu kompanije.

Nekadašnji prvi čovek kompanije Eliot Hil vraća se iz penzije kako bi povratio poverenje među investitorima oko preokreta poslovnog trenda u uslovima nikad intenzivnije konkurencije na tržištu.

Očekuje se da će se Hil usredsrediti u pravcu obnavljanja odnosa sa veleprodajama kako bi podstakao rast prodaje, u odnosu na strategiju fokusa na direktnu prodaju koju je forsirao odlazeći direktor Džon Donahju.

Donahju je u NIKE stigao 2020. godine iz eBay-a sa planom da ojača online prodaju i prodajnu mrežu kompanije kako bi podstakao njenu profitabilnost. Međutim, ova strategija došla je nauštrb razvoja proizvoda i odnosa sa veleprodajama.

Ovi problemi došli su do izražaja u postpandemijskom periodu kada se kompanija suočila sa visokim zalihama nakon što se istrošila snažna tražnja podstaknuta izdašnim paketima državne pomoći iz 2020. godine. Uporedo, sve jača konkurencija i pogoršan potrošački sentiment primorali su kompaniju da sprovodi velike rasprodaje koje su urušile profitabilnost.

U poslednja četiri kvartala kompanija je beležila minimalne stope rasta ili čak i pad prodaje kao u četvrtom fiskalnom kvartalu kada je realizacija pala dva odsto. U tekućoj fiskalnoj godini, koja se završava u maju 2025, očekuje se pad prihoda srednjim jednocifrenim stopama, pre svega usled očekivanog lošijeg učinka u prvoj polovini fiskalne godine.

Priliku za preokret poslovnog trenda NIKE vidi u nedavno održanoj Olimpijadi na kojoj su promovisane patike za trčanje kao što su Alphafly 3 racer i Pegasus. Takođe, planira se lansiranja patika koje koštaju 100 i manje dolara kako bi se privukli i cenovno osetljivi potrošači.

Akcije NIKE-a na početku trgovanja beleže rast od 7,5 procenata na 87 dolara, dok su od početka godine u minusu oko 20 odsto.

Izvor: Reuters, Momentum