Proizvođač iPhone-a, Apple, objavio je kvartalne rezultate poslovanja iznad očekivanja tržišta, dok je neto dobitak desetkovan kaznom koju je kompaniji razrezala EU zbog nezakonito ostvarenih poreskih ušteda.
Prihod u fiskalnom četvrtom tromesečju porastao je 6,1 odsto na 94,9 milijardi dolara, što je bilo neznatno iznad konsenzusa od 94,58 milijardi dolara.
Prilagođena dobit po akciji (EPS) porasla je 12 odsto na 1,64 dolara i bila je iznad konsenzusa od 1,60 dolara. Neto dobit je iznosila 14,7 milijardi dolara u odnosu na prošlogodišnjih 23,0 milijarde dolara. Bruto margina u kvartalu dostigla je 46,2 odsto u odnosu na konsenzus od 46,0 odsto.
Prihod od prodaje iPhone-a porastao je 5,5 odsto na 46,22 milijarde dolara (konsenzus 45,47 milijardi dolara), što bi mogao biti signal dobre prodaje novog modela koji startovao na tržištu 20. septembra. Uprava kompanije je naglasila da je prodaja iPhone-a 15 bila „jača nego model 14 u prošlogodišnjem kvartalu, a model 16 jači od iPhone-a 15“.
Apple postepeno izlazi iz perioda izuzetno lošeg rasta prodaje
Uprava kompanije ima velika očekivanja od usluge Apple Intelligence bazirane na veštačkoj inteligenciji (AI) koja je postao deo ovonedeljnog ažuriranja iOS-a, ali se glavne funkcije očekuju tek u budućnosti. Na osnovu ovog kratkotrajnog uzorka kompanija je saopštila da su korisnici duplo brže prihvatali novi iOS nego što su to radili u istom periodu prošle godine.
Prodaja iPad-a zabeležila je najveći rast među linijom hardverskih proizvoda sa prodajom od nepunih sedam milijardi dolara (konsenzus 7,1 milijarda dolara) i stopom rasta od osam odsto. Kompanija je u maju predstavila modele iPad Pro i Air nakon perioda posta tokom čitave 2023. godine. Prihod od prodaje Mac-a porastao je dva odsto na 7,7 milijardi dolara, ispod konsenzusa od 7,8 milijardi dolara.
Segment usluga, koji između ostalog uključuje online pretplatu kao što je iCloud i prihod od Google pretraživača, zabeležio je rast prihoda od 12 odsto na 25 milijarde dolara ali je došao ispod očekivanja od 25,3 milijarde dolara.
Ostali proizvodi su doneli prihod od 9,0 milijardi dolara, ispod konsenzusa od 9,2 milijarde dolara, uz pad od tri odsto. Ovo je pre svega posledica blagih promena u liniji proizvoda u proteklom periodu.
Posmatrano po tržištima, Kina, gde se kompanija suočava sa povećanom konkurencijom, donela je blagi pad prodaje na godišnjem nivou, što je bilo ispod konsenzusa. Nacionalno tržište i Evropa zabeležili su rast prihoda od 3,9 odnosno 11,0 odsto, respektivno.
Kompanija u tekućem kvartalu očekuje rast prodaje „niskom do srednjom jednocifrenom stopom“ (konsenzus rast od sedam odsto), dok bi prihodi od usluga trebalo da budu na sličnom nivou.
Akcije kompanije u iščekivanju rezultata pale su 1,8 odsto i dodatnih 1,8 odsto nakon objave na 221,8 dolara. Od početka godine Apple beleži rast od oko 15 procenata.
Izvor: CNBC, Apple, Momentum