Nemački proizvođač sportske opreme, Adidas, objavio je rezultate poslovanja za period april-jun, nakon što je kompanija nedavno smanjila projekcije za čitavu godinu usled negativnih efekata na kineskom tržištu.
Prihod u periodu porastao je 10,2 odsto na 5,60 milijardi evra, što je bilo u skladu sa očekivanjima, dok je ukupan rast prodaje mimo kursnih iznosio četiri odsto. Prilagođena dobit po akciji (EPS) dostigla je 1,80 evra, što predstavlja pad od 2,8 odsto u odnosu na prošlu godinu, i bila je ispod očekivanja od 1,84 evra. Bruto margina se spustila 1,5 procentnih poena na 50,3 posto, primarno usled rasta operativnih troškova od 19 posto na 2,5 milijardi evra.
Usled primene nulte politike covid-a u Kini, uprava je bila primorana da zatvori više od 60 prodavnica početkom godine na ovom tržištu što je u drugom kvartalu prouzrokovalo pad prihoda od 719 miliona evra. U prvoj polovini godine, prihodi u Kini su pali 28,4 odsto na 1,7 milijardi evra.
Kompanija je krajem prošlog meseca smanjila inicijalna očekivanja za 2022. nakon sporije prve polovine godine usled geopolitičkih tenzija, pokidanih lanaca snabdevanja i zatvaranja u Kini. Uprava je korigovala projekcije rasta prihoda na visoke jednocifrene stope sa raspona 11-13 odsto jer se očekuje usporavanje potražnje u EMEA regionu i na azijsko-pacifičkom tržištu. Očekivani neto profit sada je na nivou od 1,30 milijardi evra u odnosu na inicijalni raspon 1,80-1,90 milijardi evra.
Izvor: Adidas, Momentum