Najveća svetska kompanija iz sektora luksuzne robe, LVMH, objavila je kvartalne rezultate poslovanja koji su pokazali pad prodaje od tri odsto, pre svega usled pada tražnje na azijskom tržištu zbog suzdržanosti kupaca.
Ova kompanija je u periodu jul-septembar zabeležila prihod od 19,08 milijardi evra, što predstavlja pad od tri odsto na organskoj osnovi, tačnije kada se izuzmu valutni efekti, preuzimanja i odvajanja kompanija. Ovaj rezultat došao ispod očekivanog organskog rasta od oko dva dsto.
Najavljeni stimulansi u kineskoj privredi doveli su do solidnog oporavka u sektoru u proteklih nekoliko sedmica, ali objava prvog značajnijeg izveštaja nije uspela da produbi nade za nastavak ovog trenda. Iz LVMH-a su naveli da je poverenje potrošača u Kini u kvartalu palo na istorijski najniži nivo, premda i dalje veruju u budućnost tržišta.
Segment poslovanja koji pokriva modu i kožnu galanteriju, a koga predstavljaju brendovi kao što su Louis Vuitton i Dior objavio je pad prodaje od pet odsto, znatno lošije od očekivanog rasta od četiri odsto. Ovo je prvi pad poslovanja kompanije od 2020. godine.
Segment mode i kožne galanterije čini skoro polovinu prihoda kompanije i skoro tri četvrtine njenog profita iz stalnog poslovanja.
U Aziji, isključujući Japan, u kojoj kinesko tržište ima dominantan udeo, pad prodaje se pogoršao na 16 odsto u odnosu na pad od 14 procenata u prethodnom kvartalu.
Rast potrošnje nakon pandemije izgubio je zamah prošle godine, a kriza na kineskom tržištu nekretnina uticala je na pad poverenja potrošača. Nade da bi vladine stimulativne mere mogle brzo da vrate entuzijazam za luksuznu robu tek bi trebalo da se ispune.
Na japanskom tržištu, rast prodaje je usporio na 20 odsto u odnosu na skok od 57 odsto u prethodnom kvartalu usled jačanja kursa jena.
Akcije LVMH-a beleže pad na današnjem trgovanju od 4,5 odsto na 597,5 evra, dok su od početka godine u minusu od oko 19 odsto.
Izvor: Reuters, Momentum