Američki proizvođač patika i druge obuće, Skechers, zabeležio je rast prodaje u trećem kvartalu iznad očekivanja investitora, ali su niža profitabilnost i slabija prognoza uprave za praznični kvartal oštro oborili akcije.
Prihod u periodu jul-septembar od 1,88 milijardi dolara porastao je 20,5 odsto, a takođe je bio iznad očekivanja od 1,81 milijardu dolara.
Veleprodaja je zabeležila rast od 26,2 odsto, uz rast obima od 25,1 odsto i prosečnih cena od 1,4 odsto, dok je direktna prodaja zabeležila skok od 11,9 odsto. Prosečne prodajne cene u kanalu direktne prodaje su porasle 0,6 odsto, dok je obim prodaje skočio 11,1 odsto.
Dobit po akciji (EPS) od 0,55 dolara pala je 16,7 odsto i bila je ispod očekivanja od 0,71 dolara. Bruto margina u kvartalu pala je 2,8 procentnih poena na 47,1 odsto. Pad bruto margine je pre svega posledica većih logističkih troškova i većeg udela distributera u ukupnoj prodaji, što je delimično neutralisano većim prodajnim cenama.
Kompanija u prazničnom kvartlau očekuje prodaju u rasponu 1,73-1,78 milijardi dolara, ispod konsenzusa od 1,81 milijardu dolara. Takođe, prilagođena dobit po akciji očekuje se na 0,30-0,40 dolara, ispod konsenzusa od 0,52 dolara.
Akcije Skechers-a stropoštale su se u pred-trgovanju 12,3 odsto na 31,5 dolara, dok od početka godine registruju pad od 27,4 odsto.
Izvor: Skechers, Momentum