Švedska modna industrija H&M zabeležila je danas rast akcija na najviši nivo u poslednjih deset meseci nakon što je ova kompanija objavila iznenađujući operativni profit za prvih kvartal, zahvaljujući jednokratnom dobitku i merama štednje koje su počele da donose rezultate uprkos suzdržanosti kupaca.

I dok H&M pokazuje signale da troškove dovodi pod kontrolu, on i dalje zaostaje u odnosu na glavnog rivala, Inditex, i rastuće online maloprodaje tekstilne robe kao što su SHEIN i Temu.

Operativni profit kompanije u fiskalnom prvom kvartalu iznosio je 725 miliona kruna (oko 70 miliona dolara) u odnosu na 458 miliona kruna prošle godine. Ovaj rezultat posledica je pre svega jednokratnog dobitka od 1,1 milijardu kruna od revalorizacije većinskog učešća u second-hand platformi Sellpy.

Operativna margina H&M-a iznosila je 1,3 odsto u odnosu na 0,9 odsto prošle godine, a iz uprave su poručil da je kompanija napravila napredak ka targetu operativne margine od 10 odsto u narednoj godini.

Kina je ostala veliki problem za H&M, nakon što je kompanija pogođena bojkotom robe u 2021. godini i skinuta sa Alibabine online platforme usled političkog angažmana po pitanju manjina u kineskoj provinciji Sinđijang.

Iz uprave su naveli da se stvari po ovom pitanju kreću „korak po korak u pravom smeru“, da kupci sada mogu kupiti robu na TMall-u, ali da je „situacija i dalje kompleksna“.

Neto prodaja u martu očekuje se da će porasti četiri odsto u lokalnoj valuti, što bi bilo ubrzanje u odnosu na rast od tri odsto u prvom kvartalu, ali slabije u odnosu na konkurenciju.

Akcije H&M-a skočile su na današnjem trgovanju preko 16 odsto na 142,9 kruna.

Izvor: Reuters, Momentum