Američka striming platforma, Netflix, objavila je rezultate poslovanja za drugo tromesečje u kojem je kompanija zabeležila ekspanziju broja novih pretplatnika, što joj je omogućilo da podigne prognozu očekivanja u pogledu godišnje prodaje i profitnih margina.

Kompanija je u periodu april-jun dodala 8,05 miliona pretplanika, nakon što je u svim regionima zabeležila rast, daleko iznad konsenzusa od 4,87 miliona pretplatnika.

Ovom rastu je doprinelo lansiranje nekoliko novih hitova, poput novih sezona serije Bridgeton, britanske mini-serije Baby Reindeer i francuskog filma Under Paris. Ovi sadržaji su pomogli kompaniji da se prošlog meseca domogne udela na TV tržištu od preko osam procenata, što je duplo više od prve sledeće striming platforme. Ukupan broj pretplatnika na kraju kvartala iznosio je 277,7 miliona.

Netflix je u prvih šest meseci zabeležio najveći rast broja pretplatnika u istoriji kompanije, ako se izuzme vanredna godina tokom pandemije, nakon što su strategija zabrane deljenja lozinke i uvođenje jeftnijeg plana sa reklamama doprineli snažnom rastu. Usluga sa reklamama doprinela je skoro polovini rasta novih pretplatnika na tržištima gde je uvedena (rast na kvartalnom nivou 34 odsto) i kompanija očekuje da će ovaj segment usluge uskoro biti dovoljno veliki za privlačenje krupnih oglašivača.

Snažan rast novih pretplatnika u prvoj polovini godine (u milionima)

U drugom tromesečju kompanija je zabeležila rast prihoda od 16,7 odsto na 9,56 milijardi dolara, neznatno iznad očekivanja. Dobit po akciji (EPS) je skočila 48 odsto na 4,88 dolara, iznad konsenzusa od 4,74 dolara.

Operativni profit (EBIT) je porastao 42 odsto na 2,6 milijardi dolara, dok se operativna margina popravila pet procentnih poena na 27,2 odsto.

Likvidnost kompanije je bila najslabija tačka izveštaja. Slobodan novčani tok (FCF) je pao na 1,21 milijardu dolara (konsenzus 1,6 milijardi dolara) u odnosu na prošlogodišnjih 1,34 milijarde dolara i 2,14 milijardi dolara u prvom tromesečju. Na godišnjem nivou očekuje se FCF od oko šest milijardi dolara, što je pre svega posledica većih ulaganja u sadržaje i većih poreskih obaveza.

Netflix u tekućem kvartalu očekuje prihode od 9,73 milijarde dolara (rast od 14 odsto odnosno 19 odsto mimo kursnih razlika), neznatno ispod konsenzusa, i dobit po akciji (EPS) od 5,10 dolara, iznad konsenzusa od 4,74 dolara.

Uprava kompanije očekuje da će u kvartalu dodati manje od prošlogodišnjih 8,76 miliona novih pretplatnika, s obzirom da je prošle godine pokrenuta strategija ukidanja deljenja lozinki (konsenzus 5,18 miliona).

Na nivou godine sada se očekuje rast prihoda od 14-15 odsto u odnosu na prethodno očekivanu stopu 13-15 odsto, dok se operativna margina očekuje na 26 odsto, što je proceni poen iznad dosadašnjih projekcija.

Uprava kompanije i dalje vidi rast broja pretplatnika kao glavni generator rasta, dok reklamni prihodi brzo rastu ali sa niske osnove. Trenutno preko 40 miliona ljudi koristi uslugu striminga sa reklamama, uprava očekuje nastavak snažnog rasta, ali je neophodno vreme da ova usluga dobije punu monetizaciju.

Akcije Netflix-a sredinom trgovačkog dana beleže blagi minus na trgovanju dok su od početka godine u plusu oko 31 odsto.

Izvor: Bloomberg, Netflix, Momentum