Američka striming platforma, Netflix, objavila je kvartalne rezultate poslovanja koji su potukli očekivanja i kada su prihodi i profit u pitanju, u prvom redu zahvaljujući rastu reklamnog dela biznisa.
Netflix je u kvartalu dodao 5,1 milion novih pretplatnika, više od konsenzusa od 4,5 miliona. Ukupno, kompanija je dostigla 282,7 miliona pretplatnika, iznad konsenzusa od 282,2 miliona.
Broj plaćenih pretplatnika jeftinije verzije striming usluge sa reklamama porastao je 35 odsto i činio je više od polovine novih pretplatnika u kvartalu, na tržištima gde je usluga dostupna. Ovu vrstu usluge kompanija je najavila u tekućem kvartalu u Kanadi, a potom će nastaviti i dalje da je širi.
Nastavljen snažan rast novih pretplatnika Netflix-a
U periodu jul-septembar kompanija je zabeležila rast prihoda od 15,0 odsto na 9,83 milijarde dolara, iznad konsenzusa od 9,77 milijardi dolara.
Operativni profit (EBIT) je skočio za milijardu dolara na 2,9 milijardi uz operativnu marginu od 29,6 odsto u odnosu na prošlogodišnjih 22,4 odsto. Dobit po akciji (EPS) od 5,40 dolara skočila je 44,8 odsto i bila je iznad konsenzusa od 5,12 dolara.
Slobodan novčani tok (FCF) dostigao je 2,3 milijarde dolara u odnosu na prošlogodišnjih 2,0 milijardi dolara.
Uprava kompanije u tekućem kvartalu očekuje rast prihoda od 14,7 odsto na 10,13 milijardi dolara i EPS od 4,23 dolara. U tekućem kvatralu očekuje se početak emitovanja druge sezone serije „Squid Game“ , emitovanje boks meča sa Majkom Tajsonom, te dva prenosa mečeva američkog fudbala tokom božićnih praznika.
Za sledeću godinu kompanija očekuje prihod u rasponu 43-44 milijarde dolara, što je potencijalna stopa rasta od 11-13 odsto u odnosu na očekivanu realizaciju od 38,9 milijardi dolara u 2024. godini. Ovaj učinak kompanija očekuje zahvaljujući novim sadržajima i inicijativama kao što su reklame i gejming. Veći deo rasta prihoda očekuje se, kako je kompanija navela od, „zdravog rasta plaćene pretplate“.
Počev od naredne godina Netflix neće izveštavati o broju pretplatnika već će se fokusirati na finansijsku metriku i druge pokazatelje učinka.
Akcije kompanije na trgovanju u petak skočile su 11,1 odsto na 763,9 dolara, dok od početka godine beleže rast od 57 odsto.
Izvor: CNBC, Netflix, Momentum