Najveći svetski proizvođač sportske obuće i odeće, NIKE, lagano je potukao očekivanja analitičara u pogledu prihoda i dobiti ostvarenih u fiskalnom drugom kvartalu, nakon što su američko i evropsko tržište neutralisali novi pad prodaje u Kini.
Prihod u periodu septembar-novembar skočio je 17,3 odsto na 13,32 milijarde dolara, iznad očekivanja od 12,58 milijardi dolara.
Prilagođena dobit po akciji porasla je dva odsto na 0,85 dolara i bila je iznad očekivanja od 0,64 dolara. Bruto margina je pala na 42,9 odsto (pad od 3,0 procentna poena), ali je bila iznad konsenzusa od 42,1 odsto. Ovaj pad je pre svega posledica povećanih rasprodaja na severnoameričkom tržištu, negativnih kursnih razlika i povećanih logističkih troškova.
Prodaja na kineskom tržištu ostala je slaba tačka kompanije, ali je u kvartalu bila niža tek za tri odsto. Severnoameričko tržište donelo je prihod veći za 30 procenata, a evropsko za 11 odsto, odnosno 33 odsto, isključujući kursne razlike.
Kompanija je neznatno smanjila zalihe sa 9,7 milijardi na kraju prošlog kvartala na 9,3 milijarde na kraju novembra. Zalihe su na godišnjem nivou bile veće za 43 odsto, pre svega usled prošlogodišnjih uskih grla u snabdevanju, ali i zbog rasta troškova inputa.
Uprava kompanije je najavila da i u tekućem kvartalu očekuje sličan pad profitne margine, dok se na nivou fiskalne godine očekuje rast prihoda srednjim jednocifrenim stopama uz očekivani negativni efekat kursnih razlika od oko sedam procentnih poena.
Akcije NIKE-a skočile su u post-trgovanju skoro 13 procenata na 116,3 dolara.
Izvor: Reuters, Momentum