Američka kafeterija Starbucks objavila je u utorak posle trgovanja preliminarne rezultate poslovanja za četvrti fiskalni kvartal koji je doneo nastavak trenda pada prodaje, a koji je pre dva meseca uzrokovao promenu na čelu kompanije.

Preliminarna prodaja u periodu jul-septembar pala je tri odsto na 9,1 milijardu dolara, dok je prilagođena dobit po akciji (EPS) bila 0,80 dolara. Oba ova podatka došla su ispod konsenzusa od 9,38 milijardi dolara i 1,03 dolara, respektivno.

Najveći pad uporedive prodaje još od perioda pandemije

Izvor. Starbucks

Prodaja u postojećim radnjama pala je i treći kvartal zaredom. Ovaj put, prodaja od sedam odsto predstavlja najveći pad još od vremena pandemije. Na najvećem tržištu, SAD, prodaja u postojećim radnjama je pala šesto odsto, i to pre svega usled pada prometa od 10 odsto koji je delimično neutralisan rastom prosečnog računa za četiri odsto.

Na drugom po veličini tržištu, u Kini, prodaja u postojećim radnjama je pala 14 odsto, a kompanija je ovo pripisala uticaju konkurencije i lošem makro okruženju koje je uticalo na potrošnju. Promet u Kini je opao šest odsto, dok je prosečan račun bio manji za osam procenata.

Novi čelnik kompanije, Brajan Nikol, rekao je da će više detalja o planu preokreta poslovanja obelodaniti 30. oktobra, kada je inače planirano da kompanija prezentuje kvartalne rezultate poslovanja.

Nikol je već saopštio da kompanija „fundamentalno menja“ svoj marketing tako što se ponovo fokusira na sve svoje kupce, a ne samo na članove programa lojalnosti. Dodao je da Starbucks planira da pojednostavi „previše složen meni“, popravi postupak formiranja cena  i osigura da se sva pića predaju direktno kupcima. Sva tri cilja su bila glavne pritužbe kupaca i barista poslednjih godina.

Kompanija je takođe suspenovala poslovne izglede za fiskalnu 2025. godinu, pozivajući se na skorašnji dolazak novog direktora i „trenutno stanje biznisa“.

Akcije Starbucks-a zabeležile su oštar pad nakon preliminarne objave, ali je veći deo gubitaka neutralisan tokom trgovačkog dana. Posle dolaska Nikola na čelo kompanije akcije su registrovale snažan oporavak i potrle veći deo pada iz tekuće godine.

Izvor: CNBC, Starbucks, Momentum