Američka maloprodaja, Target Corp, objavila je kvartalne rezultate poslovanja i najavila pad prodaje u tekućem tromesečju, s obzirom da se potrošači nalaze pod pritiskom inflacije i ređe kupuju neesencijalnu robu, poput elektronike i stvari za kuću.
Kompanija je u prvom tromesečju zabeležila rast prihoda od 0,6 odsto na 25,3 milijarde dolara, neznatno iznad konsenzusa. Uporediva prodaja je porasla za 0,7 odsto, više od očekivanja, ali je digitalna prodaja iznenađujuće zabeležila pad.
Targetova bruto marža u prvom kvartalu porasla je na 26,3 odsto sa 25,7 odsto prošle godine, uglavnom zbog smanjenih troškova transporta i manjih diskonta na robu.
Prilagođena dobit po akciji (EPS) iznosila je 2,05 dolara, što je bilo iznad konsenzusa od 1,76 dolara.
Iz uprave su naveli da „američki potrošač trenutno zbog inflacije troši više, štedi manje i odlaže velike kupovine“.
Target nastoji da preusmeri fokus poslovanja na osnovne potrepštine i namirnice za domaćinstvo, nakon što stabilna inflacija i više kamatne stope podstiču potrošače da manje troše, ali njegov asortiman je i dalje više okrenut ka neesencijalnim proizvodima.
Kompanija je za tekuće tromesečje dala prognozu ispod očekivanja. Target predviđa prilagođeni EPS između 1,30 i 1,70 dolara po akciji, ispod konsenzusa od 1,93 dolara.
Takođe, uprava očekuje pad uporedive prodaje niskim jednocifrenim stopama u poređenju sa očekivanim malim rastom od 0,25 odsto.
Kompanija je takođe navela da bi krađe i organizovani kriminal mogli da smanje ovogodišni profit za više od 500 miliona dolara u poređenju sa 2022.
Na nivou godine kompanija je zadržala očekivanja u pogledu EPS-a od 7,75-8,85 dolara u odnosu na konsenzus od 8,47 dolara.
Akcije Targeta na početku trgovanja beleže pad od nepunih jedan odsto na 155,5 dolara.
Izvor: Reuters, Momentum