Američki proizvođač električnih automobila, Tesla, razmatra promenu načina na koji prodaje električna vozila u drugom po veličini tržištu, Kini, i zatvaranje pojedinih izložbenih salona u tržnim centrima gradova kao što je Peking gde je promet oštro pao tokom pandemijskih restrikcija, prenosi Reuters.
Promenama će se veći akcenat staviti na prodajna mesta na jeftinijim lokacijama u predgrađima koja takođe mogu omogućiti uslugu popravke vozila nakon što je čelnik kompanije Elon Mask postavio cilj da se poboljša usluga za postojeće klijente, od kojih su se mnogi žalili na dugo čekanje. Kao deo ove promene, Tesla planira da poveća broj zaposlenih tehničara i drugog osoblja za uslužne poslove u Kini.
Za razliku od tradicionalnih proizvođača automobila, Tesla poseduje isključivo sopstvena prodajna mesta i ne oslanja se na dilere. Takođe, vozila prodaje online, što omogućava kompaniji da slobodnije menja maloprodajnu strategiju koja je inicijalno projektovana po ugledu na Apple-ove prodavnice.
Tesla je prodao 400 hiljada vozila Model 3 i Model Y koji su proizvedeni u Kini u prvih osam meseci, od kojih je 60 procenata prodato lokalno. To predstavlja rast prodaje od 67 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Tesla je prvu prodavnicu otvorio u centru Pekinga 2013. godini i trenutno poseduje više od 200 prodajnih mesta širom zemlje gde se predstavljaju automobili i gde potencijalni kupci mogu ugovoriti test vožnju. Međutim, više od polovine od ovih prodajnih mesta ne nude usluge popravke s obzirom da su na skupim lokacijama sa ograničenim prostorom.
Teslina konkurencija u Kini, poput proizvođača BYD i Xpeng, osim što prodaje automobile u sopstvenim salonima, imaju i dilerska prodajna mesta. Nio, kao i Tesla, poseduje mrežu prodajnih salona u urbanim delovima Kine, ali takođe investira u uslugu popravke automobila po sistemu „od vrata do vrata“ kojom se klijentima popravljeni automobili vraćaju na kućnu adresu.
Izvor: Reuters, Momentum