Američki proizvođač e-vozila, Tesla, objavio je slabiji profit za drugi kvartal od očekivanja, dok je prodaja u auto segmentu pala i drugo tromesečje zaredom, nakon što su isporuke u kvartalu pale četiri odsto.

Prihod u periodu april-jun porastao je dva odsto na 25,5 milijardi dolara i bio je iznad konsenzusa od 24,77 milijardi dolara.

Blagom rastu prihoda doprineo je segment proizvodnje i skladištenja energije, koji prodaje i instalira velike rezervne baterije, čija je realizacija skoro udvostručena na preko tri milijarde dolara.

Auto segment zabeležio je pad prihoda od sedam odsto na 19,9 milijardi dolara i to kada se uključe regulatorni krediti koji su više nego utrostručeni na 890 miliona dolara. Kompanija je naglasila da ovo samo govori da ostali proizvođači „još uvek zaostaju u ispunjavanju zahteva u pogledu emisije štetnih gasova“.

Teslini kvartalni prihodi (u mlrd USD)

Izvor: CNBC

Tesla je ostao najveći prodavac e-vozila u SAD, ali je izgubio udeo na tržištu usled izostanka novih modela, a posebno jeftinijeg vozila koje je najavljeno za prvu polovinu naredne godine. U prvih šest meseci, prodaja e-vozila u SAD mimo Tesle porasla je 33 odsto, dok su isporuke ove kompanije pale 9,6 procenata.

Kompanija je „stopirala“ planove za izgradnju postrojenja automobila u Meksiku u očekivanju rasta carina ako Tramp osvoji novi predsednički mandat, i umesto toga fokusiraće se na veću proizvodnju u postojećim fabrikama.

Kada je profitabilnost u pitanju, operativna margina u kvartalu pala je na 6,3 odsto u odnosu na 9,6 odsto prošle godine, u velikoj meri usled diskontnih cena kako bi se podržala prodaja, ali je Mask ovaj problem u industriji označio da je „kratkog daha“. Prilagođena dobit po akciji (EPS) pala je 43 odsto na 0,52 dolara i bila je ispod konsenzusa od 0,62 dolara.

Govorivši o robo-taksijima, Mask je najavio da će dugo očekivani događaj o toj temi biti 10. oktobra, umesto kako je planirano 8. avgusta, naznačivši „da će biti iznenađen ukoliko se prva vožnja ne realizuje naredne godine“. Dodao je da ne vidi regulatorne prepreke da Tesla uvede tehnologiju autonomne vožnje na šire američko tržište i van zemlje, za razliku od Google-ove kompanije Waymo čije je usluge označio kao „ograničene“ i „krhke“.

Kapitalni izdaci u kvartalu porasli su 10 odsto na godišnjem nivou na 2,27 milijardi dolara, a 600 miliona dolara se odnosilo na troškove infrastrukture za veštačku inteligenciju (AI). Iako je naglasio da je impresioniran učinkom NVIDIA čipova, Mask je naglasio da želi da Tesla nastavi da razvija Dojo superkompjuter.

Akcije Tesle u toku jučerašnjeg redovnog trgovanja pale su oko dva odsto, dok su po objavi rezultata u produženom trgovanju izgubile na vrednosti skoro osam procenata na 227 dolara.

Izvor: CNBC, Tesla, Momentum