Američki proizvođač sportske opreme, Under Armour, povećao je izglede u pogledu profita za fiskalnu godinu koja se završava u martu, ali nije izbegao trend nastavka pada prihoda, pokazuju juče objavljeni kvartalni finansijski izveštaji.
Kompanija je u periodu oktobar-decembar zabeležila pad prodaje od šest odsto na 1,5 milijardi dolara, pre svega usled niže prodaje na severnoameričkom tržištu od 12 odsto. Ovaj pad na najznačanijem tržištu kompanije delimično je neutralisan rastom u svim preostalim regionima stopama od sedam do devet odsto.
Posmatrano po kanalima prodaje, direktna prodaja je porasla četiri odsto, dok je veleprodaja oslabila 13,2 odsto.
Kada je profitabilnost u pitanju, kompanija je popravila bruto profitnu marginu za procentni poen na 45,2 odsto, dok je prilagođena dobit po akciji (EPS) iznosila 0,19 dolara u odnosu na konsenzus od 0,11 dolara.
Zalihe Under Armour-a i dalje iznad nivoa od pre dve godine (u mrld USD)
Kompanija se kao i veći deo industrije u proteklom periodu borila sa problemom nagomilanih zaliha. Zalihe kompanije pale su devet odsto u fiskalnom trećem kvartalu na 1,1 milijardu dolara, a ostvareni napredak bio je bolji od očekivanja tržišta.
Nova uprava kompanije otpočela je prošle godine trogodišnji strateški plan u kojem bi prioriteti trebalo da budu kategorije poput ženske odeće i obuće, a takođe su načinjene promene na nivou višeg menadžmenta i u vođenju sektora brendinga i proizvoda.
Uprava kompanije koja se već duže vreme nalazi u postupku restrukturiranja očekuje prilagođeni EPS u fiskalnoj godini od 0,50-0,52 dolara, što je iznad konsenzusa od 0,49 dolara.
Akcije Under Armour-a po objavi rezultata zabeležile su rast vrednosti da bi se do kraja trgovačkog dana istopili skoro svi dobici. Na današnjem trgovanju ova hartija beleži rast od 1,5 odsto, ali se i dalje nalazi na nivou od 15-ak procenata istorijskog maksimuma iz 2015. godine.
Izvor: Bloomberg, Under Armour, Momentum