Raspoloženje potrošača dodatno se spustilo u novembru, pokazuju istraživački podaci Univeziteta Mičigen (UoM), produbljujući silazni trend koji se pogoršao usled tinjajuće inflacije i dugotrajnog prekida rada vlade.

Potrošački indeks UoM pao je na 50,3 poena u novembru u odnosu na 53,6 poena prošlog meseca i bio je znatno ispod konsenzusa od 53 poena.

Novembarski potrošački sentiment nadomak istorijskog minimuma 

Izvor: WSJ

Tako se ovaj podatak našao neznatno iznad nivoa gde se nalazio tokom istorijske inflacije posle pandemije 2022. godine i predstavlja jedan od lošijih rezultata ovog pokazatelja tokom njegove istorije.

Potrošački sentiment spustio se tokom novembra i ispod nivoa gde se nalazio nakon Trampovog izricanja carina u aprilu, a kako kreatori izveštaja navode raspoloženje je posebno pogoršano kod stanovnišva sa nižim dohotkom. Međutim, izveštaj navodi da su i platežniji građani manje optimistični nego što su bili na početku godine. Delimičan razlog što je sentiment kod njih povoljniji jeste i aktuelno visoko vrednovanje tržišta akcija.

Amerikanci se trenutno suočavaju sa privredom koja ima višestruke pritiske. Inflacija je pala sa rekordnih visina na oko tri odsto u septembru, ali je i dalje povišena u periodu koji traje skoro pola decenije.

Takođe, tržište rada postepeno usporava, a nakon što su nedavno otpuštanja saopštili Amazon i UPS, oko milion radnih mesta je ugašeno u privredi od početka godine. I premda podaci sa tržišta rada ukazuju na umerenu stopu nezaposlenosti (stopa od 4,3 odsto), federalni podaci pokazuju da više od četvrtine nezaposlenih traži posao preko pola godine.

Firma ADP koja objavljuje podatke o zaposlenosti u privatnom sektoru saopštila je da je tokom oktobra povećan zaposlenost za 42 hiljade naspram gubitka od 32 hiljade radnih mesta prethodnog meseca. Analitičari su očekivali za oktobar povećanje od 25 hiljada radnih mesta.

Izvor: WSJ, Momentum