Nemački proizvođač sportske opreme, Adidas, objavio je kvartalne rezultate poslovanja bolje od očekivanja i dao optimističku prognozu za buduće poslovne izglede.
Kompanija i dalje očekuje da u tekućoj godini pretrpi operativni gubitak od 700 miliona evra ukoliko ne uspe da proda velike zalihe Yeezy brenda koje su preostale nakon prekida saradnje sa reperom Kanje Vestom.
Adidas je objavio prodaju za period januar-mart u visini od 5,3 milijarde evra, neznatno ispod prošlogodišnjeg nivoa, ali iznad očekivanja tržišta koje je predviđalo pad od četiri odsto.
Poslovanje je bilo jače na južnoameričkom tržištu i delovima Azije, rast od četiri odsto je zabeležen na evropskom tržištu, Kina je registrovala pad od 9,4 odsto, a severnoameričko tržište slabiju prodaju za skoro 20 procenata.
Kinesko tržište je zabeležilo znatno blaži pad nakon što je prošle godine prodaja smanjena 36 odsto s obzirom da su na poziciju kompanije uticali ne samo pandemijski faktori. Od 2019. kompanija je smanjila udeo na tržištu sa 19 na 11 odsto i sada pokušava da napravi preokret „hiperlokalizacijom“ kroz veći procenat robe koja će biti specijalno dizajnirana za kinesko tržište i brži odgovor na zahteve kupaca.
Zalihe Adidasa i dalje na veoma visokom nivou (u mlrd EUR)
Operativni profit Adidasa u kvartalu dostigao je 60 miliona evra u odnosu na prošlogodišnjih 437 miliona evra, dok je bruto margina pala 5,1 procentni poen na 44,8 odsto usled većih troškova lanaca snabdevanja i povećane diskontne prodaje.
Uprava je još ranije najavila da će ove godine biti razočaravajući rezultati, ali da kompanija nije zabrinuta oko maksimiziranja kratkoročnih finansijskih rezultata već je fokusirana na stvaranje jake osnove za bolju 2024. i buduće godine.
To će zahtevati više otpisa kako bi se smanjile zalihe od 5,7 milijardi evra koje su opale drugi kvartal zaredom ali se nalaze na veoma visokom nivou. Adidas i dalje razmatra opcije za prodaju zaliha brenda Yeezy vrednih 1,2 milijarde evra nakon što je u oktobru raskinuto partnerstvo za ovu visokoprofitabilnu liniju proizvoda.
Akcije kompanije skočile su danas više od osam procenata na 170 evra, ali se i dalje nalaze oko 40 odsto ispod maksimuma iz 2021. godine.
Izvor: Bloomberg, Adidas, Momentum