Najveća svetska kompanija i proizvođač iPhone-a, Apple, objavila je kvartalne rezultate iznad očekivanja, vođen snažnim rastom segmenta usluga, ali nije uspeo da se vrati na staze rasta treći kvartal zaredom.
Prihod kompanije u periodu april-jun oslabio je 1,4 odsto na 81,8 milijardi dolara, ali je bio neznatno iznad konsenzusa od 81,69 milijardi dolara.
Posmatrano po regionima, kinesko tržište je poraslo 7,9 odsto na 15,76 milijardi dolara nakon pada u prethodnom kvartalu. Ključno američko trište je zabeležilo pad od 5,6 odsto na 35,4 milijarde dolara, dok je evropsko tržište donelo prihod za pet odsto veći od 20,2 milijarde dolara.
Prihod od prodaje iPhone-a činio je manje od polovine ukupnih prihoda nakon što je oslabio u kvartalu dva odsto na 39,67 milijardi dolara. Ovaj rezultat je bio ispod očekivanja tržišta od 39,91 milijardu dolara. Uprkos padu prihoda, kompanija je zadovoljna brojem korisnika koji prelaze sa Android uređaja, posebno kada je reč o kineskom tržištu.
Prihod od prodaje Mac računara pao je sedam odsto na 6,84 milijarde dolara (konsenzus 6,62 milijarde dolara), dok je iPad nastavio neslavan trend sa padom prodaje za petinu na 5,79 milijardi dolara (konsenzus 6,41 milijarda dolara).
Ostali proizvodi, koji obuhvataju prodaju Apple Watch-a, slušalica, zvučnika… zabeležili su rast prodaje od dva odsto na 8,28 milijardi dolara, iznad konsenzusa od 8,39 milijardi dolara.
Usluge su bile najsvetlija tačka u kvartalu sa rastom od 8,2 odsto na 21,21 milijardu dolara, znatno iznad konsenzusa od 20,76 milijardi dolara i stope rasta iz prethodnog kvartala od 5,5 odsto. Kompanija trenutno ima preko milijardu plaćenih pretplanika što je skoro duplo više u odnosu na pre tri godine.
Apple beleži pad prihoda i treći kvartal zaredom
Dobit po akciji (EPS) u kvartalu porasla je pet odsto na 1,26 dolara, što je bilo iznad očekivanih 1,19 dolara. Bruto margina se oporavila 30 baznih poena na 44,5 odsto.
Kompanija još od pandemije ne daje zvanične prognoze poslovanja, ali je najavila da bi aktuelni kvartal mogao doneti sličan učinak kao i prethodni koji je doneo pad prodaje od jedan odsto (konsenzus tržišta je bio stagnacija prodaje).
Međutim, uprava očekuje da prodaja iPhone-a bude bolja u odnosu na junski kvartal, a takođe se očekuje veća stopa rasta u uslužnom segmentu. Negativan učinak očekuje se kada je u pitanju prodaja iPad-ova i Mac-ova sa prognoziranim dvocifrenim stopama pada.
Kada je reč o VR naočarima koje je kompanija predstavila u junu, a obećala početak plasmana početkom sledeće godine, uprava kompanije očekuje da demo proizvodi uskoro budu dostupni u njenim prodavnicama.
Akcije Apple-a beleže u pred-trgovanju pad od 1,7 odsto na 187,9 dolara, nakon što su prethodno porasle u 2023. oko 47 odsto.
Izvor: CNBC, Apple, Momentum