Matična kompanija Google-a, Alphabet, objavila je najbržu stopu rasta poslovanja u poslednjih skoro dve godine, ali je reklamni biznis bio neznatno ispod očekivanja što je dovelo do oštre korekcije akcija.
Prihod u periodu skočio je 13 odsto na 86,3 milijarde dolara, iznad konsenzusa od 85,3 milijarde dolara, ali je reklamni deo biznisa porastao 11 odsto na 65,5 milijardi dolara, ispod konsenzusa od 65,9 milijardi dolara. U okviru ovog segmenta istakao se YouTube čiji su prihodi skočili 15,5 odsto na 9,2 milijarde dolara, na nivou očekivanja tržišta.
Segment cloud poslovanja koji je u prethodnom kvartalu zabeležio rast prihoda od 22 odsto i zabrinuo investitore ubrzao je rast na 26 odsto na 9,2 milijarde dolara. Operativni profit u segmentu dostigao je 864 miliona dolara u odnosu na konsenzus od 427 miliona dolara i prošlogodišnji gubitak od 186 miliona dolara.
Alphabet sa najvećim rastom prihoda od početka 2022. godine
Uprava kompanije i dalje je fokusirana na ulaganja u veštačku inteligenciju i ugradnju novih generativnih AI alata u glavne proizvode. Kako bi nastavila sa ovom strategijom kompanija nastavlja i sa rezanjem troškova što znači nova otpuštanja nakon što je prošle godine broj radnika smanjen za šest odsto. U decembru je Google lansirao veliki jezički model pod nazivom Gemini, koji planira da licencira klijentima preko cloud-a za upotrebu u sopstvenim aplikacijama.
Kapitalni izdaci kompanije porasli su u odnosu na prethodni kvartal za oko tri milijarde dolara, a u ovoj godini se očekuju na „značajno višem“ nivou u odnosu na 2023. godinu.
Inovativni biznisi kompanije, u koje spadaju naučni centar Verily i projekat autonomnih vozila Waymo, zabeležili su prihod od 657 miliona dolara uz smanjenje operativnog gubitka na 863 miliona dolara.
Kada je profitabilnost u pitanju, neto profit u periodu skočio je 52 odsto na 20,7 milijardi dolara odnosno 1,64 dolara po akciji u odnosu na konsenzus od 1,59 dolara. Operativna margina porasla je tri procentana poena na 27 odsto.
Akcije Alphabet-a oslabile su po objavi rezultata više od sedam procenata, dok u proteklih godinu dana beleže rast od oko 43 odsto.
Izvor: CNBC, Alphabet, Momentum