Matična kompanija Google-a, Alphabet, objavila je kvartalne rezultate poslovanja iznad očekivanja, dok je jedina slaba tačka izveštaja bilo novo povećanje kapitalnih ulaganja u tehnološku infrastrukturu.

Prihod kompanije u periodu april-jun skočio je 13,8 odsto na 96,4 milijarde dolara i bio je iznad konsenzusa od 94 milijarde dolara.

Reklamni prihodi kompanije porasli su 10,4 odsto na 71,3 milijarde dolara (konsenzus 69,47 milijardi dolara), dok je među njima prihod od YouTube-a porastao 13,1 odsto na 9,8 milijardi dolara (konsenzus 9,56 milijardi dolara).

Iz kompanije je navedeno da opcija AI Overviews, alat zasnovan na veštačkoj inteligenciji (AI) koji stoji na vrhu stranice sa sumarnim rezultatima pretrage, ima više od dve milijarde korisnika mesečno,  što je povećanje za trećinu u odnosu na pre tri meseca. Popularnost ove opcije doprinela je povećanom broju upita za pretragu za oko 10 odsto.

Cloud segment poslovanja zabeležio je rast prihoda od 31,7 odsto na 13,6 milijardi dolara (konsenzus 13,11 milijardi dolara), što je najbrža stopa rasta u protekla tri tromesečja. Prošle sedmice OpenAI je najavio da će koristiti Google-ovu cloud infrastrukturu za funkcionisanje njegovog četbota ChatGPT. Kada je u pitanju sam četbot kompanije, Gemini, on je prema navodima uprave dostigao 450 miliona aktivnih korisnika mesečno.

Kompanija je u februaru najavila velike kapitalne izdatke u tekućoj godini od oko 75 milijardi dolara koji su u tom momentu daleko prevazilazili očekivanja tržišta što je donelo veliki pad akcija. Ovaj put, prognozirani kapitalni izdaci su povećani za dodatnih 10 milijardi dolara usled „snažne i rastuće tražnje za cloud proizvodima i uslugama kompanije“. Ovaj izdatak bi u narednoj godini mogao da bude i veći prema navodima uprave s obzirom da se kompanija i dalje suočava sa većom tražnjom za cloud usluge nego što može da isporuči.

Inovativni biznisi kompanije, u koje spadaju naučni centar Verily i projekat autonomnih vozila Waymo, zabeležili su blagi rast prihoda na 373 miliona dolara, ali je i operativni gubitak povećan sa prošlogodišnjih 1,1 milijardu na 1,3 milijarde dolara.

Operativni profit kompanije skočio je 14 odsto na 31,3 milijardu dolara, dok je operativna margina bila slična prošlogodišnjem nivou i iznosila je 32,4 odsto. Prilagođena dobit po akciji (EPS) od 2,31 dolara porasla je 22,2 odsto i bila je iznad konsenzusa od 2,18 dolara.

Alphabet tradicionalno ne daje egzaktnu prognozu poslovanja za budući period, ali su iz uprave upozorili da se ovogodišnji treći kvartal suočava sa prošlogodišnjim jakim tromesečjem usled „snažne potrošnje povodom izbora“, posebno kada je YouTube u pitanju. Na regulatornom polju, federalni sud bi narednog meseca trebalo da izrekne presudu zbog navodne zloupotrebe dominantnog položaja kompanije na tržištu online pretrage.

Akcije Alphabet-a u produženom trgovanju zabeležile su rast od oko dva odsto, dok su prethodno bile oko nule od početka godine.

Izvor: CNBC, Alphabet, Momentum