Američki trgovinski lanac, Walmart, povećao je očekivanja u pogledu godišnjih prihoda i dobiti, nakon što je online poslovanja zabeležilo nastavak dvocifrenih stopa rasta, dok su troškovi usled većih carina počeli da se povećavaju.

Prihod kompanije u fiskalnom drugom tromesečju porastao je 4,8 odsto na 177,4 milijarde dolara, iznad konsenzusa od 176,2 milijarde dolara.

Prodaja u postojećim radnjama (otvorenim najmanje godinu dana) porasla je 4,6 odsto, što je bilo iznad konsenzusa od četiri odsto i neznatno preko učinka iz prethodnog tromesečja. Broj transakcija je povećan 1,5 odsto, a prosečan iznos računa za 3,1 odsto.

Rast uporedive prodaje na američkom tržištu

Izvor: CNBC

Prihod od e-trgovine skočio je 25 odsto globalno i 26 odsto na tržištu SAD, nakon što su skočile i online narudžbine i prihod od marketinga. Iz kompanije su naveli da su isporuke direktno iz prodavnica povećane skoro 50 odsto, dok je jedna trećina isporuka ubrzana. Globalni marketinški biznis je porastao 46 odsto, dok je američki Walmart Connect rastao stopom od 31 odsto. E-biznis kompanije je u prošlom kvartalu postao profitabilan, dok je u ovom izveštajnom periodu duplirao profitabilnost.

Kada je u pitanju profitabilnost, operativna margina je neznatno porasla na 24,5 odsto, dok je prilagođena dobit po akciji (EPS) iznosila 0,68 dolara i bila je ispod konsenzusa od 0,74 dolara. Ovo je prvi put od maja 2022. da je kompanija podbacila u pogledu očekivane profitabilnosti.

Rastu troškova doprinele su povećane otpremnine usled otpuštanja radnika, troškovi za odštete zaposlenih i potrošača, ali i formiranje zaliha po višim cenama. Kompanija je povećala zalihe kako bi predupredila rast cena (u američkim prodavnicama 2,2 odsto, u Sam’s Club-u 3,5 odsto), ali se uprkos ovim merama očekuje nastavak rasta troškova i u tekućem i četvrtom kvartalu.

Kompanija je povećala očekivanja na nivou godine – rast neto prihoda se očekuje u rasponu 3,75-4,75 odsto, u odnosu na raniju prognozu od 3-4 odsto. Očekivani prilagođeni EPS  je blago povećan na 2,52-2,62 dolara sa ranije očekivanih 2,50-2,60 dolara.

Uprava kompanije je navela da „troškovi vezani sa novim carinama nastavljaju da rastu“, ali da još uvek nisu primećene promene u ponašanju potrošača. Ovo potvrđuje i prodaja jeftinijih, generičkih marki koja je ostala nepromenjena na godišnjem nivou. Istina, uprava kompanije je naznačila da su potrošači sa srednjom i nižom kupovnom moći osetljiviji na cenovna povećanja usled viših carina, posebno kada je diskreciona roba u pitanju. Kompanija na američkom tržištu uvozi oko trećinu robe koju prodaje.

Akcije Walmart-a pale su na jučerašnjem trgovanju 4,5 odsto na 98 dolara, dok su u tekućoj godini u plusu oko osam odsto.

Izvor: CNBC, Walmart, Momentum