Švajcarski Nestle objavio je prodaju za prvo tromesečje neznatno bolju od očekivanja, nakon što je ovaj najveći svetski proizvođač pakovane hrane povećao cene kako bi nadomestio slabu količinsku prodaju.
Prodaja u u periodu januar-mart skočila je 5,6 odsto na 23,5 milijardi švajcarskih franaca, što je bilo iznad očekivanja od 23,27 milijardi franaka.
Tokom kvartala kompanija je povećala cene za 9,8 odsto, ali je količinska prodaja, koju kompanija definiše i kao interni rast, pala pola procenta. Stopa organskog rasta iznosila je stoga 9,3 odsto, ali gotovo u potpunosti zahvaljujući rastu cena.
Najsvetlije tačke izveštaja bili su slatkiši i hrana za kućne ljubimce koji su zabeležili rast količinske prodaje.
Kompanija je potvrdila očekivanja na nivou godine u pogledu rasta organske prodaje u rasponu 6-8 odsto i trgovačke operativne margine između 17,0 i 17,5 odsto. Rast dobiti po akciji se očekuje u rasponu od 6-10 odsto.
Nestle je potvrdio put i ostalih proizvođača potrošne robe, poput Unilevera i P&G, koji su snažno povećali cene u protekle dve godine kako bi se nosili sa rastućim troškova sirovina i lanaca snabdevanja.
Pred njima ostaje pitanje da li će u narednom periodu kao prioritet staviti rast obima poslovanja usled očekivanog pada troškova ili će gledati da zaštite profitne margine.
Akcije Nestlea na današnjem trgovanju skočile su 1,5 odsto na 116,3 franka što je njihova najviša vrednost od avgusta prošle godine.
Izvor: Reuters, Momentum