Najveći svetski maloprodajni lanac, Walmart, ostvario je kvartalne rezultate iznad očekivanja, nakon što je kompanija nastavila značajan rast e-poslovanja, a profit su poduprli novi poslovi poput reklamnog biznisa i privlačenje platežno sposobnijih potrošača.
Prihod kompanije u fiskalnom prvom tromesečju skočio je šest odsto na 161,5 milijardi dolara, iznad konsenzusa od 159,5 milijardi dolara.
Prodaja u postojećim radnjama u američkom biznisu porasla je 3,8 odsto, i to isključivo zahvaljujući rastu broja transakcija za 3,8 odsto, dok je prosečan račun ostao nepromenjen u odnosu na isti peiod prošle godine.
E-trgovina je ubrzala sa 17 odsto u prethodnom kvartalu na 22 odsto, podstaknuta preuzimanjem robe u radnji, isporukom narudžbina, ali i rastućim tržištem treće strane.
Uprava kompanije je ponovo izvestila da su kupci pod uticajem inflacije ostali selektivni prilikom kupovine. Potrošači kupuju manje generalne trgovačke robe, kao što su stvari za kuću i elektronika, s obzirom da su im prioriteti hrana i proizvodi vezani za zdravlje, što je zapravo trend koji traje proteklih nekoliko kvartala.
Međutim, „čak i niskoplatežni potrošači se prilično dobro drže“, navode iz Walmart-a, dodajući da se čak popravila i prodaja generalne trgovačke robe na godišnjem nivou.
Walmart zabeležio očekivano usporavanje uporedive prodaje u 1Q
Kada je profitabilnost u pitanju, Walmart je zabeležio prilagođenu dobit po akciji (EPS) od 0,60 dolara u odnosu na očekivanih 0,52 dolara. Prilagođeni operativni profit (EBIT) mimo kursnih razlika skočio je 12,9 odsto na 7,1 milijardu dolara, nadmašivši stopu rasta prodaje usled veće bruto margine i doprinosa programa članstva.
Walmart je nastavio razvoj novih biznisa van maloprodaje kako bi popravio profitablnost. Program članstva Walmart+, pokrenut u jesen 2020. godine, zabeležio je brži rast operativnog rezultata u odnosu na rast prodaje, dok su marketinški prihodi na globalnom nivou porasli 24 odsto (na nacionalnom tržištu 26 odsto).
Takođe, kompanijsko tržište treće strane predstavlja rastuću snagu biznisa. U kvartalu, rast prodavaca kojima kompanija nudi reklamne i logističke usluge porastao je 36 odsto.
Nakon solidnog izveštaja, kompanija sada očekuje da dostigne ili premaši krajnju zonu ranije datih očekivanja za 2024. godinu – rasta prihoda od 3-4 odsto i EPS-a od 2,23-2,37 dolara.
Na objavu rezultata prošle sedmice akcije Walmart-a skočile su sedam odsto, a danas su se zadržale iznad nivoa od 64 dolara i beleže plus od početka godine od oko 23 odsto.
Izvor: CNBC, Walmart, Momentum