Najveći svetski maloprodajni lanac, Walmart, objavio je kvartalne rezultate iznad očekivanja i ponovo podigao prognozu prihoda na nivou čitave godine nakon što su potrošači počeli više da kupuju trajnu potrošnu robu uz nastavak ekspanzije online kupovine.
Prihod u fiskalnom trećem tromesečju skočio je 5,5 odsto na 169,6 milijardi dolara i bio je iznad konsenzusa od 167,7 milijardi dolara.
Uporediva prodaja porasla je 5,3 odsto i to nakon što je broj transakcija povećan za 3,1 odsto, a prosečni račun uvećan za 2,1 odsto.
Američka uporediva prodaja sa najvećim rastom u zadnjih pet kvartala
Prilagođena dobit po akciji (EPS) je dostigla 0,58 dolara, iznad očekivanja od 0,53 dolara. Bruto profitna margina porasla je na godišnjem nivou za 21 bazni poen na 24,2 odsto, ali je bila niža u odnosu na 24,4 odsto iz prethodnog kvartala. Operativni profit (EBIT) mimo kursnih razlika skočio je 9,8 odsto na 6,7 milijardi dolara u velikoj meri nadmašivši rast valutno neutralne prodaje od 6,1 odsto.
E-prodaja je porasla na američkom tržištu 22 odsto, uz nastavljen rast isporuka online naručene robe u radnjama ali i kućnih isporuka. Ekspanziju online kupovine pokazuje i činjenica da je u poslednja dva kvartala 30 procenata narudžbina došlo sa dodatno plaćenom provizijom kako bi se isporuka izvršila u kraćem vremenskom periodu. Ovo je doprinelo oceni uprave da je e-biznis kompanije „veoma blizu profitabilnosti“.
Drugi kvartal zaredom prodaja generalne trgovačke robe, mimo segmenta namirnica, beleži rast nakon 11 vezanih kvartala pada. Međutim, kako je uprava kompanije i ranije naglašavala, potrošači mahom čekaju da iskrsne povoljna ponuda, kao direktna posledica većih troškova namirnica.
Uprava kompanije očekuje i da praznična sezona protekne u takvom sentimentu odnosno da potrošači budu „fokusirani na cenu i vrednost“. Trenutne prognoze govore da će američka praznična potrošnja u novembru i decembru ove godine rasti u rasponu 2,5-3,5 odsto, što je sporije u odnosu na prošlogodišnji rast od 3,9 odsto.
Uprava kompanije je podigla prethodnu prognozu rasta prihoda u tekućoj fiskalnoj godini sa 3,75-4,75 odsto na 4,8-5,1 odsto, dok su očekivanja prilagođenog EBIT-a povećana na 8,5-9,25 odsto u odnosu na prethodnu prognozu rasta od 6,5-8,0 odsto.
Govoreći o očekivanoj novoj ekonomskoj politici i većim carinama, iz uprave kompanije su poručili da bi ove mere mogle uticati na kompaniju da poveća cene, premda je još rano govoriti koje kategorije bi mogle da poskupe. „Naš model su svakodnevno niske cene, ali postoji verovatnoća da će biti slučajeva gde će cene morati da porastu“, naveli su iz kompanije. Eventualni pritisak na cene ublažiće činjenica da je oko dve trećine artikala koje kompanija prodaje domaćeg porekla.
Akcije Walmart-a na jučerašnjem trgovanju skočile su tri odsto na 86,6 dolara i od početka godine su u plusu oko 65 procenata.
Izvor: CNBC, Walmart, Momentum