Najveći evropski online prodavac odeće objavio je skromno poslovanje za prošlu godinu, u skladu sa očekivanjima uprave iz novembra, ali je najavio veći fokus na poboljšanje profitabilnosti u tekućoj godini.
Prilagođena operativna dobit (EBIT) prošle godine pala je 60,1 odsto na 184,6 miliona evra, iznad konsenzusa od 158,1 miliona evra, dok su prihodi pali 0,1 odsto na 10,3 milijarde evra.
Kompanija je tokom pandemije zabeležila ekspanziju poslovanja sa velikim brojem potrošača orijentisanih na online kupovinu, suočivši se potom sa saturacijom broja kupaca.
Kompanija je u prošloj godini imala 51,2 miliona potrošača u odnosu na 48,5 miliona u prethodnoj godini. Broj nardužbina je porastao 3,5 odsto na 261,1 milion ali je vrednost prosečne potrošačke korpe neznatno pala na 56,7 evra.
Stagnacija prihoda Zalanda nakon ekspanzije u pandemijskom periodu
Uprava kompanije pokušava da stavi veću orijentaciju na profitabilnost, uključujući i smanjenje broja radnika najavljeno prošlog meseca, što bi moglo da pomogne u dostizanju targeta margine od 3-6 odsto do 2025. godine i dvocifrene stope na duže staze. EBIT margina je prošle godine iznosila tek 1,8 odsto u poređenju sa 4,5 odsto u 2021. godini.
U tekućoj godini, Zalando očekuje prilagođeni EBIT od 280-350 miliona evra, što je na donjoj zoni u skladu sa očekivanjima, dok su očekivane stope rasta prihoda od -1 do +4 odsto.
Vrednost bruto trgovačke robe (GMV) skočio je prošle godine tri odsto na 14,8 milijardi evra, dok se u tekućoj godini očekuje rast u rasponu 1-7 odsto.
Akcije Zalanda skočile su na današnjem trgovanju preko pet odsto na 41,1 evro, dok od početka godine beleže oporavak od oko 24 odsto.
Izvor: Reuters, Zalando, Momentum