Najveći evropski online prodavac odeće i obuće, Zalando, objavio je pad prodaje i rast profitabilnosti u prošloj godini, ali i najavio ambiciozne planove na srednji rok u očekivanju oporavka ovog tržišta.
Kompanija očekuje da ostvari prosečan godišnji rast bruto trgovačkog prometa (GMV) od 5-10 odsto do 2028. godine, dok se operativna margina predviđa u rasponu 6-8 procenata, što bi predstavljalo znatno bolju efikasnost u odnosu na protekli period.
Međutim, slab potrošački sentiment će verovatno ostati i u tekućoj godini s obzirom da uprava očekuje rast GMV-a u rasponu 0-5 odsto, dok se operativni profit (EBIT) očekuje na nivou 380-450 miliona evra.
U optimističkom scenariju Zalando očekuje rast prihoda od 5% (u mlrd EUR)
Usled inflatornih pritisaka i slabljenja tražnje, Zalando je prošle godine zabeležio pad GMV-a od 1,1 odsto na 14,6 milijardi evra, dok je prodaja pala oko dva odsto na 10,1 milijardu evra.
Zahvaljujući uštedi u troškovima, kao što je logistika, prilagođeni EBIT je skočio sa 185 na 350 miliona evra. Kompanija je dostigla gornji prag ranije postavljenog targeta kada je profitabilnost u pitanju, značajno iznad očekivanja analitičara koji su prognozirali dostizanje ovog rezultata naredne godine.
Najveći deo operativnog rezultata došao je sa tržišta nemačkog govornog područja (Nemačka, Austrija, Švajcarska), dok su ostala evropska tržišta zabeležila pozitivnu nulu nakon prošlogodišnjeg operativnog gubitka od oko 87 miliona evra.
Zalando je na kraju 2023. godine imao 49,6 miliona aktivnih kupaca u odnosu na 51,2 miliona godinu dana ranije, dok je broj porudžbina pao 6,2 odsto na 244,8 miliona dinara. Prosečna potrošačka korpa iznosila je 59,8 evra, što je povećanje od 5,7 odsto na godišnjem nivou.
Akcije Zalanda beleže na trgovanju rast od oko 15 procenata na oko 22 evra, ali se i dalje nalaze u minusu u proteklih godinu dana od oko 32 odsto.
Izvor: DPA, Zalando, Momentum