Najveći evropski online prodavac odeće i obuće, Zalando, objavio je preliminarne rezultate poslovanja za treće tromesečje koji su došli iznad očekivanja i omogućili upravi kompanije da poboljša izglede za čitavu godinu.

Kompanija je u periodu jul-septembar zabeležila rast bruto trgovačkog prometa (GMV) od 7,8 odsto na 3,5 milijarde evra, dok je prihod porastao 5,0 odsto na 2,4 milijarde evra.

Prilagođeni operativni profit (EBIT) dostigao je 93 miliona evra u odnosu na 23 miliona evra prošle godine.

Broj aktivnih kupaca je nastavio pozitivan trend i trenutno se nalazi preko nivoa od 50 miliona. Iz kompanije su naveli da se tražnja u trećem tromesečju povećala „sa snažnim početkom sezone jesen/zima u odnosu na prošlogodišnji usporeni start“.

Zalando u 2024. beleži rast prihoda nakon dve godine stagnacije

Izvor: Zalando

Uprava kompanije sada očekuje prilagođeni EBIT u 2024. godini na nivou 440-480 miliona evra, u odnosu na raniju prognozu 380-450 miliona evra.

Rast GMV-a se očekuje u rasponu 3-5 odsto u odnosu na prethodnu prognozu 0-5 odsto, dok se rast prihoda očekuje u rasponu 2-5 odsto u odnosu na prethodno datu prognozu od 0-5 odsto.

Kompanija je smanjila očekivanja u pogledu kapitalnih ulaganja na oko 200 miliona evra u tekućoj godini u odnosu na incijalnu prognozu od 250-350 miliona evra.

Akcije Zalanda na današnjem trgovanju beleže blagi rast vrednosti na 29,9 evra, nakon što su u proteklih mesec dana skočile oko 38 procenata.

Izvor: Zalando, Momentum