Najveći evropski online prodavac odeće, Zalando, objavio je operativni rezultat u drugom tromesečju iznad očekivanja, zahvaljujući boljoj kontroli troškova, a uprkos teškom poslovnom ambijentu.
Aktuelno tromesečje, prema navodima uprave, pokazuje pozitivne trendove i „jul je bio bolji mesec nego što je bilo drugo tromesečje“.
Uprava je potvrdila srednjoročne ciljeve „dvocifrenih stopa rasta, pošto će se rast e-trgovine ponovo vratiti u budućnosti“, ali nije navela da li će to biti slučaj već sledeće godine.
Kompanija je u kvartalu zabeležila pad bruto trgovačkog prometa od 1,8 odsto na 3,72 milijarde evra, dok je prihod oslabio 2,5 odsto na 2,56 milijardi evra.
Kao i ostali konkurenti na tržištu, Zalando se suočava sa padom potražnje usled inflacije s obzirom da potrošački postaju selektivniji kada je kupovina u pitanju.
Kompanija je u kvartalu proširila ponudu na poznate brendove kao što su Lululemon i Hoka, te proizvođače kozmetike, Lancome i Shiseido. Uprava je potvrdila nastavak orijentacije na premium brendove.
Nakon pandemijskog efekta stagnacija prihoda Zalanda (u mlrd EUR)
Prilagođeni operativni profit (EBIT) je skoro dupliran na 144,8 miliona evra, dok je operativna margina povećana 2,7 procentnih poena na 5,7 odsto. Doprinos većoj profitabilnosti dala je ekonomičnija logistika, kao i „mere ciljanog marketinga“.
Broj aktivnih kupaca u poslednjih 12 meseci dostigao je 50,5 miliona, dok je broj narudžbina smanjen za sedam odsto na 63,2 miliona. Prosečna potrošačka korpa u poslednjih 12 meseci povećana je četiri odsto na 58,1 evro.
Uprava kompanije je neznatno povećala očekivanja u pogledu operativnog profita sa 280-350 miliona evra na 300-350 miliona evra. Kada je prodaja u pitanju, očekuje se donji prag rasta bruto obima prometa od 1-7 odsto i donji prag rasta prodaje od -1 do četiri odsto.
Akcije Zalanda na današnjem trgovanju skočile su sedam odsto na 31,4 evra, te je minus od početka godine smanjen na oko pet odsto.
Izvor: DPA, Zalando, Momentum