Nemački online trgovac odećom i obućom, Zalando, objavio je kvartalne rezultata poslovanja iznad očekivanja i zadržao poslovnu prognozu za tekuću godinu uprkos sve većim neizvesnostima koje pritiskaju sektor maloprodaje.
Kompanija je u periodu januar-mart zabeležila rast prihoda od 7,9 odsto na 2,42 milijarde evra, iznad konsenzusa od 2,37 milijardi evra. Bruto promet trgovačke robe (GMV), koji pokazuje ukupnu vrednost robe prodate na platformi, porastao je 6,5 odsto na 3,5 milijardi evra.
Prihod u segmentu B2B, koji uključuje logistiku i softverske usluge prema drugim maloprodajama, zabeležio je snažan rast prihoda od 11,6 odsto na 240 miliona evra. U ukupnim prihodima i dalje je ostao dominantan B2C segment koji je doneo rast GMV-a od 6,5 odsto i prihoda od 7,6 odsto.
Kompanija je u kvartalu povećala broj aktivnih klijenata na 52,4 miliona, u odnosu na 49,5 miliona prošle godine, uz rast prosečnog računa od 1,2 odsto na 61,1 evro.
Nastavljen oporavak profitabilnosti nakon postpandemijske krize

Izvor: Zalando
Kada je profitabilnost u pitanju, prilagođeni operativni profit (EBIT) dostigao je 46,7 miliona evra u odnosu na 28,3 miliona evra u istom periodu prošle godine, dok je prilagođena operativna margina porasla 70 baznih poena na 1,9 odsto, uprkos skoku troškova marketinga (učešće u prihodima 8,7 odsto u odnosu na prošlogodišnjih 8,2 odsto).
Uprkos aktuelnoj situaciji u sektoru, koja je u većoj meri određena uticajem američkih carina i mogućim kontramerama drugih privreda, Zalando je potvrdio ranije datu poslovnu prognozu za tekuću godinu. Uprava kompanije i dalje očekuje rast prihoda i GMV-a u rasponu 4-9 odsto, dok se prilagođeni EBIT očekuje na nivou 530-590 miliona evra.
Uprava kompanije je navela u oceni sentimenta potrošača „da su očigledno i dalje oprezni, ali troše“, dok bi za kompaniju promena globalne trgovinske dinamike mogla doneti i koristi kada je B2B segment poslovanja u pitanju. „Vidimo da se brendovi i trgovci zaista više fokusiraju na Evropu kao način da generišu dodatnu tražnju ako to postane teže učiniti u SAD… i trenutno razgovaramo sa dosta brendova o tome kako im najbolje možemo pomoći“, naveli su iz uprave kompanije.
Kompanija je krajem prošle godine objavila preuzimanje manjeg rivala About You za oko 1,2 milijarde evra, a transakcija bi trebalo da se okonča tokom leta tekuće godine, nakon što je u martu preuzeto više od 90 odsto akcija ove kompanije.
Akcije Zalanda nakon inicijalnog rasta po objavi rezultata oslabile su u dva dana više od šest procenata na 30,1 evra i od početka godine su u minusu oko sedam odsto.
Izvor: Reuters, Zalando, Momentum