Matična kompanija društvenih mreža Facebook i Instagram, Meta Platforms, objavila je kvartalne rezultate iznad očekivanja tržišta i dala dobre poslovne izglede, u velikoj meri zahvaljujući privlačenju oglašivača na relativno novi video format Reels.

Kompanija je u periodu april-jun ostvarila rast prihoda od 11 procenata na 32 milijarde dolara, što je bilo iznad očekivanja od 31,03 milijarde dolara.

Dobit po akciji (EPS) porasla je 21,1 odsto na 2,98 dolara, iznad konsenzusa od 2,91 dolar. Operativni profit je porastao 12,4 odsto na 9,4 milijarde dolara, dok je operativna margina neznatno porasla na 29,8 odsto.

Segment Familije aplikacija, koji čini gro poslovanja kompanije, zabeležio je rast prihoda od 11,8 odsto na 31,7 milijardi dolara, a broj dnevno aktivnih ljudi u familiji aplikacija dostigao je 3,07 milijardi (rast od sedam odsto) odnosno 3,88 milijardi na mesečnom nivou (rast od šest odsto).

Doprinos dvocifrenoj stopi rasta dao je i format kratkih videa za korisnike (Reels), što je bio odgovor kompanije na dominaciju Tik-Toka u ovom segmentu poslovanja. Ovaj format je uspeo da privuče korisnike i posledično oglašivače, zahvaljujući i činjenici da je kompanija povećala primenu veštačke inteligencije.

Rast neto profita Meta nakon oporavka tržišta oglašavanja (u mlrd USD)

Izvor: Meta

Kada je u pitanju format, Threads, koji je za kratko vreme prikupio preko 100 miliona korisnika, on će prema rečima uprave biti marketinški eksploatisan tek kada dostigne milijardu korisnika, što konkurentskom Twitter-u to nikada nije pošlo za rukom.

Segment aktivnosti oko metaverzuma (Reality Labs) zabeležio je prihod od 276 miliona dolara u odnosu na 452 miliona dolara prošle godine, dok je operativni gubitak produbljen sa prošlogodišnjih 2,8 milijardi dolara na  3,7 milijardi dolara. Ovaj segment poslovanja imaće „značajno“ veći gubitak ove godine, navodi kompanija, usled većih troškova razvoja proizvoda i osvajanja tehnologije.

Ukupna kapitalna ulaganja u kvartalu iznosila su 6,4 milijarde dolara u odnosu na prošlogodišnjih 7,7 milijardi dolara, dok je kompanija najavila da će ukupni troškovi, u velikoj meri usled ulaganja u veštačku inteligenciju i virtuelnu realnost, ove godine biti 88-91 milijardu dolara u odnosu na ranije očekivanje od 86-90 milijardi dolara.

Kompanija u tekućem kvartalu očekuje prihod u rasponu 32-34,5 milijarde dolara što na sredini raspona pretpostavlja rast od oko 15 procenata. Konsenzus tržišta je bio na nivou od 31,11 milijardi dolara.

Akcije Mete u pred-trgovanju beleže rast od 8,9 odsto na 325 dolara, nakon što su se prethodno u 2023. oporavile 148 odsto.

Izvor: Meta, Bloomberg, Momentum