Nakon što je krajem jula objavio preliminarne rezultate, Adidas je danas i zvanično potvrdio bolji učinak u drugom tromesečju zahvaljujući oporavku u Kini i smanjenju problema sa zalihama, dok bi nastavak prodaje Yeezy patika mogao dodatno da poboljša profitabilnost tokom godine.
Kompanija je u kvartalu zabeležila blagi pad prodaje mimo kursnih razlika na 5,34 milijarde evra i bruto marginu od 50,9 odsto u odnosu na prošlogodišnjih 50,3 odsto.
Operativni profit je pao 55 odsto na 176 miliona evra, dok je operativna margina iznosila 3,3 odsto u odnosuna prošlogodišnjih 7,0 odsto.
Prihod na kineskom tržištu skočio je u kvartalu 16,4 odsto, mimo kursnih razlika, što je prvi rast nakon nekoliko tromesečja pada zaredom. Kinesko tržište, koje je jedan od glavnih faktora rasta kompanije, pretrpelo je pad prodaje prošle godine od 36 odsto usled bojkota brenda od strane lokalnih potrošača i pandemijskih mera.
EMEA region je ostao pojedinačno najveće tržište sa blagim padom prihoda od 0,8 odsto, dok je severnoameričko tržište registrovalo prodaju manju za 16,4 odsto. Latinoameričko tržište je ostalo najvetlija karika sa rastom prodaje u kvartalu od 29,8 odsto.
Zalihe Adidasa su se vratile na prošlogodišnji nivo (u mlrd EUR)
Zalihe, koje su prošle godine negativno uticale na krajnji rezultat, porasle su tek neznatno na kraju juna na 5,54 milijarde evra, odnosno bile su šest odsto više na godišnjem nivou prilagođeno za valutne efekte.
Boljem učinku doprinela je prva prodaja Yeeze patika, koja je počela u maju, nakon što se uprava kompanije dvoumila šta da radi sa nagomilanim zalihama posle raskida saradnje sa reperom Kanje Vestom.
Adidas je saopštio da sada očekuje blaži operativni gubitak u 2023. godini od oko 450 miliona evra u odnosu na planiranih 700 miliona evra. Godišnji rezultat bi trebalo da podrži nastavak prodaje Yeezy patika, a ovaj doprinos nije ukalkulisan u trenutne poslovne izglede.
Neračunajući efekte prodaje Yeeze patika i povezanih troškova, Adidas i dalje očekuje da će operativni profit biti na pozitivnoj nuli, da bi se sledeće godine vratio pozitivnom rezultatu.
„Koristimo 2023. za čišćenje zaliha, rad na budućim proizvodima, poboljšanje načina rada, izgradnju boljih partnerstava i postavljanje temelja za bolju 2024.“, rekao direktor kompanije Gulden koji je na čelu Adidasa od početka godine posle uspešnog vođenja Pume.
Akcije Adidasa porasle su na današnjem trgovanju pola procenta na 179,5 evra, dok od početka godine beleže skok od oko 41 odsto.
Izvor: WSJ, Adidas, Momentum