Nemački proizvođač sportske opreme, Adidas, podigao je u utorak poslovne izglede na nivou godine nakon snažnog učinka u drugom kvartalu 2024. godine.

Kompanija je izvestila da je u drugom tromesečju zabeležila rast prihoda od devet odsto (rast od 11 odsto mimo kursnih razlika) na 5,82 milijarde evra, iznad konsenzusa od 5,58 milijardi evra. Ne računajući prodaju Yeezy brenda, prihod mimo kursnih razlika je skočio 16 odsto.

Bruto margina u kvartalu dostigla je 50,8 odsto (konsenzus 51,4 odsto), neznatno ispod 50,9 odsto koliko je bila prošle godine. Međutim, bruto margina u osnovnom poslovanju značajno se popravila, vođena boljom prodajom, manjim obimom rasprodaja, nižim troškovima nabavke i povoljnijim proizvodnim miksom.

Dug put oporavka operativnog profita Adidasa

Izvor: Adidas

Adidasov operativni profit (EBIT) u drugom kvartalu porastao je na 346 miliona evra, skoro duplo više u odnosu na 176 miliona evra ostvarenih prošle godine. Ovaj rezultat uključuje i doprinos od približno 50 miliona evra od prodaje preostalih zaliha brenda Yeezy.

S obzirom na rezultate bolje od očekivanih i trenutni dobar trend, Adidas je povisio poslovne izglede na nivou godine. Kompanija sada očekuje da će prihodi mimo kursnih razlika porasti visokom jednocifrenom stopom, u odnosu na prethodnu prognozu srednje do visoke jednocifrene stope.

Pored toga, Adidas očekuje da će operativni profit dostići oko 1,0 milijardi evra, što je značajno povećanje u odnosu na raniju projekciju od oko 700 miliona evra.

Pretpostavke za ova revidirana očekivanja obuhvataju prodaju preostalih Yeezy zaliha po nabavnoj vrednosti, za koju se očekuje da će generisati dodatnu prodaju od oko 150 miliona evra bez daljeg doprinosa profitu.

Uprkos ovim pozitivnim očekivanjima, kompanija i dalje nastavlja da očekuje nepovoljne valutne efekte koji su naročito bili izraženi u prvoj polovini godine.

Akcije Adidasa skočile su u produženom trgovanju 3,6 odsto na 237 evra, a od početka godine beleže rast od oko 29 procenata.

Izvor: Investing, Momentum