Maloprodaja u SAD u januaru porasla je tri odsto u odnosu na prognozu tržišta koje je očekivalo rast od 1,9 odsto, pokazuju podaci američkog Ministarstva trgovine.

Mimo prodaje automobila, maloprodaja je porasla je 2,3 odsto, dok je konsenzus rasta bio na 0,9 odsto.

Lider rasta u glavnim kategorijama bile su usluge hrane i pića sa skokom od 7,2 odsto, potom prodavci motornih vozila i delova sa 5,9 odsto, dok su prodavnice nameštaja zabeležile rast od 4,4 odsto.

Čak i sa cenama goriva većim za 2,4 odsto, računi na pumpama su ostali nepromenjeni na mesečnom nivou. Online maloprodaja je registrovala rast od 1,3 odsto, a prodavnice elektronike i kućnih aparata 3,5 odsto.

Nijedna kategorija nije zabeležila pad, nakon što je decembarska maloprodaja registrovala smanjenje od 1,1 odsto.

Na godišnjem nivou, maloprodaja je porasla 6,4 odsto, što je u liniji sa inflacijom koja je objavljena juče.

Ministarstvo rada je saopštilo da je indeks potrošačkih cena porastao na mesečnom nivou 0,5 odsto u odnosu na decembar. Maloprodaja, pak, pokazuje da ni sa rastućim inflacionim pritiscima potrošači ne odustaju od potrošnje.

Izvor: CNBC, Momentum