Amerikanci su potrošili na „Crni petak“ rekordnih 9,12 milijardi dolara putem online kupovine, s obzirom da su potrošače uprkos visokoj inflaciji privukli dobri popusti.

Online potrošnja, prema podacima firme Adobe Analytics, porasla je na „Crni petak“ 2,3 odsto, zahvaljujući potrošačima koji su čekali na popuste do tradicionalno velikih dana kupovine, uprkos tome što su ove godine sniženja startovala još početkom oktobra.

Adobe Analytics, koji meri e-kupovinu analizirajući transakcije na sajtovima, ima pristup podacima koji pokrivaju 85 odsto najprometnijih američkih internet maloprodaja.

Ova firma je očekivala da će prodaja na „Crni petak“ da poraste jedan odsto, dok su prognoze za „Sajber ponedeljak“ da će prodaja elektronike dostići 11,2 milijarde dolara.

Podaci Adobe-a takođe pokazuju da su mobilni telefoni činili 48 procenata od ukupne online prodaje na „Crni petak“.

Izvor: Reuters, Momentum