Beogradski aerodrom „Nikola Tesla“, kojim upravlja koncesionar VINCI, suočava se sa značajnim usporavanjem rasta tokom letnje sezone s obzirom da su dva najveća operatera, Air Serbia i Wizz Air, smanjila planirani obim poslovanja iz različitih razloga.
S obzirom da inostrane avio-kompanije planiraju da obim poslovanja i kapacitete zadrže na prošlogodišnjem nivou, a nema novih prevoznika koji će uvesti nove linije, aerodrom se suočava sa mogućim prometom u junu, julu i avgustu, na nivou prošle godine ili neznatno iznad njega. Ova prognoza je podložna promenama s obzirom da avio-kompanije mogu menjati planirane operacije, dok popunjenost kapaciteta može takođe biti promenjena u odnosu na prošlu godinu, što bi uticalo na obim saobraćaja.
Takođe, ove godine su katolički i pravoslavni Uskrs razvojeni po mesecima (april i maj) , što bi moglo podstaći promet u oba meseca, dok se u aprilu očekuje i F4 FIBA Lige šampiona u košarci koji bi takođe mogao da poveća promet.
Nakon što je Aerodrom u januaru i februaru registrovao preko milion putnika sa stopom rasta od 24,8 odsto, slično povećanje se očekuje i u martu. Međutim, rast od aprila pa nadalje značajno će da uspori. U aprilu se očekuje rast kapaciteta od oko osam odsto, u maju od oko pet procenata i nepromenjeno stanje u junu.
Air Serbia je prinuđena da smanji svoju mrežu ovog leta nakon što se desio udes sa avionom Embraer E195 kojim je u ime kompanije upravljao Marathon Airlines, što je dovelo do raskida ugovora sa grčkim avio-prevoznikom. Air Serbia je trebalo da ovog leta u svojoj floti ima šest mlaznih aviona Embraer sa zakupljenom posadom. Iako kompanija planira da od sledećeg meseca neke od njih zameni sa nekoliko drugih aviona Embraer, oni neće moći da ispune zahteve prvobitno planiranog rasporeda.
S druge strane, Wizz Air je bio primoran da prizemlji preko četrdeset aviona zbog problema sa motorima Pratt & Whitney na novijim neo letelicama. To je dovelo do toga da je avio-kompanija smanjila letove širom svojih evropskih baza.
Izvor: EX-Yu Aviation, Momentum