Nemački proizvođač automobila, BMW, objavio je kvartalne rezultate poslovanja iznad očekivanja i izneo optimističku prognozu da će proklamovane američke carine od 25 procenata od jula biti niže. 

BMW predstavlja vrednosno najvećeg američkog izvoznika automobila, i sa te pozicije u razgovorima sa političarima na raznim nivoima kompanija je zaključila da se njeni argumenti za ublažavanja carina razumeju. Uprava kompanije očekuje povratak nižih carina između SAD, Kanade i Meksika, s obzirom da su „troškovi previsoki za svakoga“. 

BMW je u martu saopštio da bi carine koje uvode SAD, EU i Kina mogli kompaniju koštati milijardu evra ove godine, dok su evropske carine na kineska e-vozila donela trošak u prvom kvartalu od 100 miliona evra. Uprava kompanije očekuje i da će američke carine imati „značajan“ efekat na rezultate u tekućem kvartalu, ne navodeći preciznija očekivanja. 

Operativna margina u 2025. se očekuje na sličnom nivou kao lani 

Izvor: BMW

Za razliku od većine drugih proizvođača, BMW je potvrdio izglede za 2025. godinu, navodeći da i dalje očekuje dobit pre oporezivanja na prošlogodišnjem nivou, a operativnu marginu u auto-segmentu rasponu 5-7 odsto. Strateški target kompanije i dalje je operativna margina u rasponu 8-10 odsto. 

Kompanija je u prvom tromesečju zabeležila operativni profit (EBIT) u auto-segmentu od 2,02 milijarde evra, što je bilo iznad konsenzusa od 1,85 milijardi evra. Zahvaljujući snažnim narudžbinama i finansijskoj disciplini, operativna margina je iznosila 6,9 odsto, ispod prošlogodišnjih 8,8 odsto, ali i iznad konsenzusa od 6,3 odsto. 

Kada je likvidnost u pitanju, BMW je u auto-segmentu ostvario slobodan novčani tok (FCF) od 413 miliona evra, dok se na nivou godine ovaj pokazatelj očekuju iznad pet milijardi evra. 

Kompanija je u prvom tromesečju usporučila 1,4 odsto manje automobila (oko 586 hiljada), a e-vozila činila su 26,9 odsto ukupne prodaje. Prodaja na kineskom tržištu pala je 17,2 odsto, dok su evropsko i američko tržište zabeležili stope rasta od 6,2  i 5,4 odsto, respektivno. 

BMW će i ove godine nastaviti isplatu dividende u plaranom strateškom targetu 30-40 procenata ostvarene dobiti. Ove godine akcionarima će pripasti dividenda u visini od 2,7 milijardi evra (37 odsto profita) odnosno 4,3 evra po akciji. Poslednji dan za sticanje akcija sa pravom na raspodelu dobiti je 14. maj. 

Akcije BMW-a skočile su prošle sedmice 6,5 procenata na 79,7 evra, dok su od početka godine u neznatnom plusu. 

Izvor: Reuters, BMW, Momentum