Američki proizvođač gaziranih napitaka, Coca-Cola, slično kao i nedavno najveći rival PepsiCo, povećala je očekivanja rasta na nivou godine koristeći efekte višestrukih povećanja cena koja zasad nisu dovela do pada tražnje.
Prosečne prodajne cene skočile su u trećem kvartalu 12 odsto, dok je količinska prodaja povećana četiri procenta.
Iako rast naturalne prodaje pokazuje priličnu rezistentnost u tražnji, kompanija je upozorila da se pojavljuju znaci smanjivanja kupovne moći potrošača, posebno u Evropi, gde se tražnja u kategorijama sokova i flaširane vode sve više menja jeftinijim brendovima.
Coca-Cola je u periodu jul-septembar zabeležila rast prihoda od 11 odsto na 11,1 milijardu dolara što je bilo iznad očekivanja od 10,5 milijardi dolara.
Prilagođena dobit po akciji porasla je sedam odsto na 0,69 dolar, iznad konsenzusa od 0,64 dolara.
Za čitavu godinu, uprava očekuje rast organskih prihoda od 14-15% u odnosu na raniju prognozu od 12-13%. Takođe su povećana očekivanja rasta prilagođenog EPS-a sa 5-6% na 6-7%.
Akcije Coca-Cole porasle su 1,4 odsto na 58,4 dolara i beleže blagi pad vrednosti od početka godine.
Izvor: Reuters, Momentum