Kineski regulatori objavili su u petak širok skup pravila usmerenih na smanjenje potrošnje i nagrada koje podstiču video igrice, zadajući udarac najvećem svetskom tržištu igrica koje se ove godine vratilo na staze rasta.

Nova pravila, koja će efektivno postaviti ograničenja potrošnje za online igrice, izazvala su paniku među investitorima, te je tako Tencent izgubio na vrednosti više od 12 procenata.

Online igrice više neće moći da daju nagrade igračima ako se prijavljuju svaki dan, ako troše na igricu prvi put ili nekoliko puta uzastopno. Sve su ovo uobičajeni mehanizmi podsticaja u online igrama.

Iz Tencent-a su naveli da će kompanija striktno sprovoditi zahteve propisa i da radna verzija nije odstupila od kontinuiranog fokusa regulatora da kompanije imaju „razumne poslovne modele i ritam poslovanja“. Dodali su da od 2021. kada je zaštita maloletnika postala glavni fokus Pekinga ova grupa igrača troši, istorijski posmatrano,, veoma malo novca i vremena na kompanijske igrice.

Kina je 2021. postavila stroga ograničenja vremena igranja za igrače mlađe od 18 godina i suspendovala odobrenja novih video igara na oko osam meseci, navodeći zabrinutost zbog zavisnosti od igrica.

Nova pravila obelodanjena u petak su najeksplicitniji propisi koji su do sada usmereni na smanjenje potrošnje u igri. Pored zabrane funkcije nagrađivanja, igrice su takođe dužne da postave ograničenja koliko igrači mogu da dopune svoje digitalne novčanike za potrošnju u igrici.

Igricama je takođe zabranjeno da maloletnicima nude funkcije izvlačenja na sreću zasnovane na verovatnoći, kao i da nude špekulacije i aukcije virtuelnih predmeta za igrice.

Nova pravila uključuju i predlog za koji se očekuje da će ga industrija pozdraviti, a kojim se od regulatora zahteva da obrađuju odobrenja za igrice u roku od 60 dana. Nova pravila takođe odražavaju zabrinutost Pekinga oko korisničkih podataka, zahtevajući od izdavača igara da čuvaju svoje servere u Kini.

Regulator očekuje javni komentar predloga pravila do 22. januara naredne godine. Kinesko tržište igrica, nakon što je u 2022. godini zabežilo pad po prvi put, ove godine je ostvarilo rast od 13 odsto na oko 42,6 milijardi dolara, pokazuju podaci industrijskog udruženja CGIGC.

Izvor: Reuters, Momentum