Kineska tehnološka kompanija, Tencent, objavila je rezultate poslovanja za prethodni kvartal koji su ohrabrili investitore da je najgore za ovu kompaniju prošlo, nakon što su prestali regulatorni pritisci države, a posle ukidanja pandemijskih mera vratila se i potrošnja.

Kompanija je u periodu oktobar-decembar ostvarila prihod od 145 milijardi juana (21 milijardu dolara), što je povećanje od pola procenta u odnosu na godinu dana ranije. Prilagođena dobit skočila je 19 odsto na 29,7 milijardi juana.

Povratak kompanije kakvom-takvom rastu, nakon dva vezana kvartala pada, u velikoj meri je posledica veće aktivnosti na polju Gaminga-a na stranim tržištima, ali i neočekivanog skoka prihoda u lokalnoj diviziji za reklamiranje. Ovaj segment poslovanja povećao je prihode za 15 odsto na 3,6 milijardi dolara, što je dobar znak da polako počinju da se isplaćuju napori kompanije u razvijanju kratkih videa na aplikaciji WeChat.

Domaće video igrice, koje predstavljaju glavni izvor profita, takođe pokazuju znake zaokreta. Kompanija je saopštila da je dobila šest odobrenja za nove igrice, što je ohrabrujući signal nakon dovogodišnjih restrikcija države na ovom polju.

Kompanija je najavila i aktivnosti na polju veštačke inteligencije i razvija sopstveni odgovor na popularni ChatGPT koji je nastao pod okriljem Microsoft-a. Tencent je takođe aktivniji i u ulaganju i kineske startapove, što bi mogao biti signal da je kompanija pošteđena regulatornih pritisaka države.

Akcije Tencent-a skočile su jutros na berzi u Hong Kongu 8,2 odsto na 375,6 juana, ali se i dalje nalaze oko 45 procenata ispod istorijskog maksimuma s početka 2021. godine.

Izvor: Reuters, Momentum