Kanadski proizvođač opreme za jogu, Lululemon, objavio je kvartalni profit iznad očekivanja, ali i redak podbačaj kada je prodaja u pitanju što je dovelo do revizije prognoze očekivanih godišnjih rezultata.

Kompanija je u fiskalnom drugom tromesečju zabeležila rast prodaje od 7,2 odsto na 2,37 milijardi dolara, što je bilo ispod konsenzusa tržišta od 2,41 milijardu dolara.

Uporediva prodaja je porasla dva odsto (konsenzus 6,05 odsto), usled pada severnoameričkog tržišta od tri odsto koju je više nego neutralisala međunarodna uporediva prodaja sa rastom od 19 procenata.

Američko tržište je zabeležilo pad prodaje od 0,2 odsto, nakon što je u prethodnom kvartalu rast usporio na višegodišnju najnižu stopu od 2,0 odsto. Kinesko tržište donelo je rast prodaje od 28,4 odsto, dok je ostatak sveta rastao stopom od 29,0 procenata.

Nastavljen loš učinak Lululemona na američkom tržištu (stope rasta prihoda)

Izvor: Seeking Alpha

Uprkos uporavanju rasta prodaje kompanija je ponovo popravila profitabilnost. Bruto margina je povećana 80 baznih poena na 59,6 odsto, dok je prilagođena dobit po akciji (EPS) skočila 17,5 odsto na 3,15 dolara i bila je iznad konsenzusa od 2,92 dolara.

Na kraju kvartala kompanija je imala gotovinsku poziciju od 1,6 milijardi dolara, dok su zalihe pale 14 odsto na 1,4 milijarde dolara.

U tekućem kvartalu uprava kompanije očekuje prihod od 2,34-2,37 milijarde dolara, što pretpostavlja stopu rasta od 6-7 odsto i EPS od 2,68-2,73 dolara.

Na nivou godine smanjena su očekivanja u pogledu godišnje realizacije na 10,38-10,48 milijardi dolara (ranije 10,7-10,8 milijardi dolara; konsenzus 10,62 milijarde dolara), što daje rast od 8-9 odsto, i EPS-a na 13,95-14,15 dolara (ranije 14,27-14,47 dolara).

Uprava kompanije je u razgovoru sa analitičarima navela da je razočaravajući učinak američkog biznisa došao usled sporog lansiranja novih stilova, dok su boje i veličine robe bile ogranične. U proteklom kvartalu došlo je i do povlačenja novog modela helanki što je naglasilo probleme kompanije u lansiranju inovativnih proizvoda. Uprava je navela da uveliko radi na novim stilovima za 2025. i „optimistična je da će koristi od ovih strategija moći da se vide u narednom tromesečju“.

Akcije kompanije u produženom trgovanju, nakon inicijalnog oštrog pada, zabeležile su rast od 4,2 odsto na 270 dolara.

Izvor: Reuters, Lululemon, Momentum