Maloprodaja u SAD porasla je 7,6 odsto u periodu od 1. novembra do 24. decembra, što obuhvata većinu praznične sezone, pošto su veliki popusti privukli potrošače, pokazao je izveštaj Mastercard-a.

Ovaj rast veći je od septembarske prognoze ove kompanije kada je očekivala povećanje od 7,1 odsto, s obzirom na očekivanja da će rani popusti privući potrošače.

Međutim, ovogodišnji praznični rast maloprodaje manji je od prošlogodišnjeg povećanja od 8,5 odsto, pošto su visoka inflacija, rastuće kamatne stope i recesioni pritisci potrošače učinili opreznijim.

Prodavci, uključujući Amazon i Walmart,  nudili su velike popuste tokom sezone praznika kako bi se oslobodili nagomilanih zaliha i vratili ih na normalne nivoe.

Međutim, prodaja elektronike je pala za 5,3 odsto, u nešto širem periodu od oko dva meseca, prema izveštaju Mastercard SpendingPulse.

Na pozitivnoj strani bile su kategorije odeća i restoranske usluge koji su povećani 4,4 i 15,1 odsto, respektivno, što je doprinelo ukupnom rastu maloprodaje.

Online prodaja skočila je 10,6 odsto, neznatno ispod prošlogodišnjeg povećanja od 11 procenata. Tokom „sajber“ nedelje, ukupna maloprodaja porasla je za oko 11 odsto, pokazao je izveštaj Mastercard SpendingPulse krajem novembra.

Izvor: Reuters, Momentum