Američka striming platforma, Netflix, objavila je kvartalne rezultate poslovanja koji su pokazali najveći rast broja pretplatnika u poslednje tri godine uprkos štrajku scenarista i glumaca kome se ne nazire kraj.
Netflix je u kvartalu povećao broj pretplatnika za 8,76 miliona na ukupno 247,2 miliona, što je najveće povećanje još od vremena pandemije kada je karantin doprineo vanrednoj popularnosti ovog striming servisa. Kompanija ovaj veliki rast pripisuje dobrim programskim sadržajima, ali i strategiji ukidanja deljenja lozinke koja je startovala u maju.
Uspeh u naplati deljenja lozinki ohrabrio je kompaniju da poveća cenu usluga na najznačjanijim tržištima. Tako će od sledeće srede najskuplji plan u SAD poskupeti sa 20 na 23 dolara, a osnovni za dva dolara na 12 dolara. Slične akcije su planirane i za britansko i francusko tržište.
Prihod Netflixa u periodu jul-septembar porastao je 7,7 odsto na 8,54 milijarde evra i bio je u skladu sa očekivanjima.
Dobit po akciji (EPS) od 3,73 dolara skočila je za petinu i bila je iznad konsenzusa od 3,50 dolara. Operativna margina porasla je je 3,1 procentni poen na 22,4 odsto.
Netflix očekuje snažan broj novih pretplatnika i u tekućem kvartalu
Slobodni novčani tok (FCF) iznosio je 1,9 milijardi dolara, što je povećanje od skoro četiri puta u odnosu na isti period prošle godine čemu je doprineo i štajk filmskih radnika. Kompanija sada očekuje FCF na nivou godine od 6,5 milijardi dolara u odnosu na prethodnu prognozu od pet milijardi.
Kompanija se, kao i čitava industrija, suočava sa štrajkom glumaca nakon što je nedavno postignut dogovor sa holivudskim scenaristima. Zahvaljujući činjenici da Netflix proizvodi u više od 50 zemalja kompanija je u prednosti u odnosu na glavne rivale koji prazninu u programu popunjavaju reprizama i rialiti programima.
Tako je adaptacija japanske mange „One Piece“ rangirana kao najgledanija u 84 zemlje, što je uspeh koji nije dostigla ni popularna serija „Stranger Things“.
Uprava kompanije aktuelnu situaciju u pogledu štrajka poredi sa periodom pandemije kada je kompanija uspešno upravljala „produženim i prilično nepredvidivim prekidima u produkciji“. Iako je Natflix dosta fleksibilniji od svojih rivala, problem su popularne serije koje su i dalje na čekanju, kao što je nova sezona serije „Stranger Things“, ali i činjenica da kompanija nema toliko duboku bazu sadržaja kao Disney+.
U tekućem kvartalu uprava kompanije očekuje prihod od 8,69 milijardi dolara i EPS od 2,15 dolara, neznatno ispod očekivanja tržišta. Broj novih pretplatnika se očekuje na sličnom nivou kao u prethodnom kvartalu u odnosu na konsenzus od 7,7 miliona.
Uprava kompanije očekuje da se efekti od prestanka deljenja lozinke nastave u narednih nekoliko kvartala, dok doprinos rastu pretplatnika daje i jeftnija verzija striming usluge sa reklamama koje donose oko 30 odsto novih korisnika na tržištima gde su pokrenute.
Akcije kompanije prekočile su na današnjem trgovanju nivo od 400 dolara nakon najvećeg dnevnog rasta od januara 2021. godine.
Izvor: Netflix, Bloomberg, Momentum