Investitori pomno prate kretanje akcija američkih maloprodaja kao indikator poverenja potrošača u vreme visoke inflacije, s obzirom da danas počinje najvažnija praznična sezona.

Akcije robe široke potrošnje, merene ovim sektorom u okviru korpe S&P 500 – koji obuhvata maloprodaje, restorane i turističke usluge – pale su u tekućoj godini za 32 odsto, duplo više od korekcije indeksa S&P 500 od 15,5 procenata.

Indeks potrošačkih cena u SAD porastao je u oktobru sporijim tempom nego što su ekonomisti očekivali, potiskujući godišnji rast ispod nivoa od osam procenata po prvi put u poslednjih osam meseci, doprinevši snažnom oporavku tržišta akcija u nadi da je inflacija konačno dostigla vrhunac.

Nacionalna federacija maloprodaja predviđa da će praznična prodaja, uključujući e-trgovinu, porasti između 6 i 8 odsto na 942,6-960,4 milijardi dolara tokom novembra i decembra. To bi bilo usporavanje u odnosu na rast od 13,5 odsto prošle godine i povećanja od 9,3 odsto u pandemijskoj, 2020. godini.

U međuvremenu, prodavci su počeli sa sniženjima neuobičajeno rano ove godine kako bi privukli kupce. Target, Kohls i Amazon krenuli su sa velikim popustima i pre „crnog petka“ koji pada dan nakon Dana zahvalnosti i tradicionalno donosi velika sniženja robe.

Ove sedmice potrošački sentiment University of Michigan za novembar revidiran je naviše na 56,8 sa 54,7, iznad očekivanja od 55,0, ali i dalje ispod nivoa indeksa od 59,9 iz oktobra. Ovaj pregled pokazao je i da su očekivanja za nabavku dugrotrajne industrijske robe pala 21 odsto usled visokih kamata i cena.

Skorašnji kvartalni rezultati maloprodaja doneli su mešovite rezultate. Walmart je podigao godišnji prognozu prodaje i profita s obzirom da je tražnja za namirnicama i dalje prilično jaka uprkos višim cenama.

Akcije Walmart-a u u novembru beleže skok od 7,5 odsto, dok je Target u minusu 1,2 odsto nakon što je najavio iznenađujući pad prodaje u prazničnom kvartalu.

Izvor: Reuters, Momentum